FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Wednesday, January 30, 2008

:: TaG- HABITs ::

Begitu banyak gelagat manusia di sana sini. Ada yang lucu, ada juga yang mengerikan. Namun setiap individu itu, adalah ragam dan gelagatnya yang tersendiri.

Anda di kehendaki untuk menulis ‘habits anda… berikut adalah beberapa keadaan yang boleh anda terangkan kelakuan atau perbuatan anda ketika berada di dalam keadaan itu. Penulisan hendaklah dilaku secara jujur

Semoga apa yang diceritakan ini, mampu menjadi panduan untuk kita seharian. Manusia itu saling memerlukan. Hari ini kita perlu dia. Esok dia perlukan kita. Selamat menjawab.

1) Di dalam bilik.


>> huh!! Dllm bilik erk? aku suke wat per erk?? sah2 memBLOGGING & chatting… shirtless(tidow) n nyanyi bagai nak ghak!! Sbb nk test vocal la katekan*ops!! Feel marc Anthony**

>> tym sejuk2 ginih, aku dok atas katil ja. Selubung ngan selimut. Peluk bantal & tidow… tapi yang kerap aku buat kalo dlm bileik is nyanyi n berdialog(mono log).. ala2 berlakon la konsepnyer…huahahaha

2) Di dapur.


>> masak laaa. Aper lagik kalo bukan kt dapur. Huahaha. Aku kalo g dapur(kt cnie) sah2 la aku akan intai2 tang tingkap dapur aku tuh. tgok ader aper kt bawah nuh. Sbb umah aku ala2 menara peninjau. Haruzla membizikan body tgok org2 bawah yang lalu lalang.

Siap ley tgok org nih g kedai, org nih nek teksi. Org tuh berjalan2 saling bermesraan bersama2 insan tersayang*ops!, sapa xtaw** segalanyer nmpak melalui tingkap dapur aku tuh. untung dpt umh melangit nih. melangit2 pon, still xdpt layan empuya magic lamp. Dia tetap tau… umah bapak set2 KAYANGAN gituh. Yang dia nyer lak, PARI2 ber P*HA gebu, ley ganti batang balak tuuuh.huahahaha**hampun laden**

>> suke melalak2 gakz kt dapur tuh. ilang kan tensi sesambel masak la gamaknyer… disamping ko dgr gentang gentum lagaan kuali belanga tuh, ko dpt la dgr suara aku ibarat buluh betong nih… atleast xder sound cam itik sereti kan**lariiiiiiiiiiiiiikk**

:: aku pantang kalo org g dapour, x pakai baju then memasak… aiyoooo, nk masak tuh pakei ler baju. Xkesah la bujang xbujang. Tapi plzzz laa. HUDUH GHUPER nyer… kalo trimmed xper lagik. Nih berjurai2**yulkkkkkeyy**..

nih bukan hat laki jew. Pompuan same gakz.. ader tuh masak memasak kt dpur. berKEMBAN jew. Xkan la pompuan nk masak kt dapour wif out anything kan.igt kaw tuh nasha aziz kew*ops!!**.. kalo dah dayang senandong tuh. tetap la senandong nyer. Xboley buat aper da…**merasa kaw!!**

3) Di bilik air.

>>1st thing 1st.nk mandi... MUSTI ngan kain basahan… selebey nyer xmoh citer. Nnt kate kite menaked2 kan plak org lain kan. sendiri mau tau la erk. huahahah.**tutup mata**.. aku suke dok lama2 dlm bilik2 air. Sbb ader air panaz. Ko berendam lama2 dlm air tuh pon xper… besh n nyaman sangat… then yang TETAP xboley tinggal is MENYANYI laaa, aper lagik kan… selalu nyer dlm bilik air, aku tarik key misha, bunga2 chentamiehahaha..

Lama2 aku mandi pon, tetap la ikut keadaan semasa, kalo ader osmate. Aku xder la lame sgt. Kite pon tau hak org lain jugak kan. buat nyer karang depa nk buang itu ini, besau kechik. Xker naya kat depa. Aku nih bertanggung jawab tau**beli bakul boley!!!**

4) Di jalanan.

>>suke cakap sorang2, latihan bercakap la kekdahnyer… penah sekali tuh, kantoi ngan pak arab.. dia pon da pelik tgok aku cakap sorang2.. dlm hati dia kan.

“… pekejadah nye la di rambut blonde sorg nih cakap sorang2…”

Dah set2 kantoi tuh, aper lagik kan… wat dunno jew sudeh.. dia xtau yang kite calon fav tuk the best actor anugerah grammy**hafal skrip** huahahaha

5) Di atas pentas.

>>pandang kiri n kanan, xpandang depan(audience) .. unless kalo dah dpt mood @ feel. Baru la ley pandang depan. Kalo x. mmg xjadi la performance aku** teringat tym derjah 3…**

6) Di kawasan pertandingan(kawasan temasya @ gelanggang).

>> bersorak surai gumbira, aku suke men api2kan rumah @ team lawan.. huahaha. Penah sekali dulu, yang kite dok sbuk api2 n bakar pihak lawan. Alih2 kena simbah ngan air milo… VAVIES nyer betina!!!. Suka suki kaw jer nk tuang2 kan air milo xsdap mak kaw buat kt aku kan, sendiri minom sudeh.!!! Nih nk tuang2 kat orang plak.. sampei skrg aku xley nk lupe si VAVIES betina ittiew.

Xtau laaaaa, aku nih kalo men game or sport, molout xreti nk diam… mesti bakar2 orang nyer. Siap kena sound lagik ngan cikgu. Hahaha.

“…kamu nih dah la kalah saringan, tapi kecoh nyer cam menang olimpik…” sentaaaaap!!(suatu ketika d SRJK C )

7) Di rumah orang lain.

>> aku wat cam rumah sendiri. Yg paling besh is, aku bukak ais depa. Not mention yg aku nih kebulur or aper. Tapi aku nk tgok diet dak2 umah tuh. cukup dizi ker, cukup protein or idak. Itu jew.. xder masa la aku nk makan aper yg ader dlm peti ais tuh. melainkan aku sendiri yang mintak… nk itu, nk ini*matilaaa muka SENDUK**

8) Di kedai makan (warung, restaurant @ café ).

>> kalo waiter dlm mintak order,

“…dik @ bang air??...”

“…owh air erk…erm… nk air semayang ader, ais lebey erk…”<- commonly used.. kau tau dia cakap per balik??

“…pala BANA ko(sengeh2 hanjeng)…, nk air aper nih? btul2 laa dik, byk lagik customers tuh…”

Dlm hati “… ek eleey dia nih, kekwatnyer kaw… kedai ader la sekangkang ungka, da nk belagak…”(pose2 senyum fake kt dia)

Lagik satu, kalo kt kedai makan. Aku suke dera pekerja2 derang. Kejup2 panggey. Kejup2 panggey. Lelagik kalo ader yg suke dok sesembang tuh. pantang btul aku.!! bos dia bayau gaji atas nama kerja, bukan bergossip. Bgi mengelakkan depa dri trus berdoza, aku pon panggey tuk wat kerja tuk aku… amik tuh amik nih..(^_^)

9) Di dalam kereta.


>> bercakap sepanjang perjalanan, kalo 4 jam, 4 jam la aku menCEYCEY. Ader sorg tuh, trus bengang ngan aku. walhal baru skali aku nek keta ngan dia.. sah2 la pasnih, dia xkan benarkan aku nek keta ngan dia. Yerlaaaa, xper laaa, len kalo nek la ngan org2 pendiam erk. baru tenang, aman n tenteram jiwa yang keras tuh kan??! huahahaha :: wink ::

>> tau x nape aku suke cakap2 tym dlm kereta @ kenderaan awam?? Sbb senang dpt tempat duduk. U know y?? becoz sah2 nyer la nnt ader org xtahan dgr bebelan kaw, dia trus bgi kaw dodok… strategi nih selalu aku gunepakai. Dan ianya berhasel uols!!!

“…xper laa dik, duduk la cnie…”<- tuh diaaah, dpt tempat duduk, yeay yeay… xyah nk diri2…

10)Di depan meja makan.

>> TENOOOOOOOOONG jew hidangan2 tuh…hahaha. Aper lagik kalo dah name nyer kt meja makan, kite makan laa. Xder kau sujud berteleku nyer kan..huhuhu

**********************************************************************

Dengan ituh, aku ngan bangge n xmalu nyer nk mengeTAG depa2 nih :-

· MIJIE

· LAMIA

· SHAZZY

· MARWAN

· IKAN PARI

· HOTMAMA


**********************************************************************

No comments: