FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Sunday, August 05, 2007

:: AL FATIHAH ::

~salam SuMer~

da HamPir sEmInggU da akU ngaK uPdate diS bLog Kan.. byK keGhoJer kateNyEr Tuh Yg QuIte x mEngHupDaTe mY beLOved bLog InI. nih Pon dA aDer Owg Yg kEpOh, kCoH asK mE iTu iNi mCm2...

fEniNg aKu nK jaWaB sumEr tUh.Tp deMi mEnG oRmaTi oRg2 itU. aKu reSpon r Jugekz gaMaknYer, boLey!! nk Trimez or X ngaN daT reSpon TerPUlanG la kaN. huhuhuh

Oleh kerana aku da semggu xhupdate kan, aku just nk bgtau satu perkara yg paling besar la dlm mggu ini yg telah terjadi. Amat menyedihkan serta terkilan sekali pon ader jugakz. Tapi aper kan daya, kalo da kate xder rzeki tuh, nk wat camner kan, peluang tuh dtg sekali jerk.


kelmarin,my beloved GreaT GRANDMA telah kembali ke RAHMATULLAH. Atas sakiet tua. Dia menghembuskan nafaz terakhir di hadapan sumer anak2 beliau. Itulah rezeki n rahmat yg ader tym tuh. Anak2 sumer ader kt pangkuan my late grandma.


Sedey banget aku, sbb tym petangb4 dia 'pergi' tuh. Aku da ader kt tempat lain. Sedangkan my ma da ajak da g tgok WAN petang tuh. Tapi memandangkan jadual harian aku da aku arranged sejak semggu b4(plan harian) so xder la nk espect perkara yg camnih.

p/s :: nope futher komen bout dat, cukup ler ngan apew yg da aku citer kt atas nih. Kate kunci da ader. Huraian pon da ader jugak(walaupun xterperinci)


Tapi kalo da kate takdir tuh, kan la kite nk menyesali plak kan. Kang kate kite nih xbersyukur plak.*ops!!. cam mane pon, aku tetap nk balas kekuciwaan aku tuh ngan wat sumthing yg selama nih da aku byk kali buat(uruskan jenazah)


as korg(mmber sek) tau, aku penah join tajhiz jenazah since f1 agik. Selama 6 thn berkecimpun dlm dis field, alhamdulillah usaha+rezeki+luck selalu menyebelahi aku n da geng. Bonus kot mende tuh. Syukur sesgt. Yela kan, dulu sek kitorg dapat jolokn as sek mayat. Yela, asal pertandingan KAM ABI jer. Sek tu jer la yg TOP, tuh yg dpt dat name tuh.


Sek mayat sek mayat la. Yg penting aper yg dibagi tuh. Amatla bermakne, sbb org2 boley kenal kitorg ngan NAME yg sebegitu. Xder la buruk sgt kan??! hehhehe. Aper yg dbuat tuntutan agama wut! Walaupun fardhu KIFAYAH, dari langsung XYAH. Lagi la karang~~


ok, finish on dat. Aku tebus aku nyer sedih tuh, ngan memandikan, mengkafankan, semayang n jua kebumikan. Untung allahyarhamah WAN aku, sbb yg uruskn dia sumer terdiri daripda anak beranak cucu cicit.. bahagia nyer la kan??


seb baik memasing ader pengalaman jugak dalam menguruskan jenazah. So xder la sgt masalah, tapi yg jadi masalah nyer is ngan org mesejid yg cam FUND*K. Nk mandikan jenazah pon X boley. Bukan stop stakat tuh je, nk kebumikan pon nk surat itu surat ini. Berhangin ler memasing!! da la menantu menanti sepupu sepapat aku nih sore mmg pitching high note nyer. Mmg silap besar la kan. Hahhahaha


akhirnyer, every done. Memasing pon redha ngan kepergiaan itu.


Semoga WAN berbahagia di 'sana' . Doa kitorg cucu2 cicit2 selalu mengiringi WAN. Anak2 WAN jua tidak putus2 bace yaasin tuk WAN. Semoga WAN bersama 'mereka2' yg bertaqwa n beriman.


Bout my late WAN :-


  • pengasuh aku hampir 10 thn.

  • Seorg yg X suke duk diam. Kena wat keje gakz. Cakap jer keje aper yg dia xnah buat. Angkat itu, pikul ini. Sumer ado. Cam BADANG(ah) pon ader.

  • Meninggalkan 9 org anak. 59 org cucu. 32 cicit (angke nih aku dpt/kire tym majlis kenduri selamat, saper yg ader je aku+sepupu aku kire. Cucu ngan cicit nope realli exact.)


Okla, itu je kot. Sob3~~


al FATIHAH..

2 comments:

Unknown said...

salam takziah buat nadzeem sekeluarga.. semoga roh Wan nadzeem dicucuri rahmat berkat bulan Rejab ini...

al fatihah!

fred said...

thanx natsumi...
insyallah~~