FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Friday, July 27, 2007

:: zhe di er shen, bang di si shen ::

<<- salam sumer ->>

erm.. aper la kejadah nyer title blog tuh kan.

mr XX : nadzeem nih da mule da nih.
mr XX : dia nk tunjuk lagak dia latuh

nadzeem : erm... yolah, aku la blagak xhengat.
nadzeem : owg len kan kalo di injek2 somut kan xmati, den nih yo yang LUMUSH2 gajah sampei LUMEK gajah tuh...
[suatu ketika]

******************

demi mnyatakan diri aku nih, aku nk la jugak bgtau ape yg sebenar nyer.. tapi nk bgtau awal2 nih. yg atas tuh owg len nyer citer, yg nih plak owg len punye citer. xder aper2 yg same antare keduanyer.

zhe...(lipat. kelepet. selak)
bang...(ikat)

aper erk sbenarnyer nieh??! ok la, aku trus citer laaa. xyah org nk fening2 teka itu teka ini kan.
walaupon da full stop katenyeh, tapi aku nk meng "kai ying hao" dia balik. boley!!! hehhehehe

nih citer pasal rambut ler nih. rambut aku asal nyer mmg lurus. bkn ikal bukan curly. mmg mengurai(kalo xpotong). sbb my parent both str8 hair. adeq beradik aku pon str8 hair. kalo kate aku rebonding....<-camner erk nk x-plain????! terpulang laaa.

aku treatment, either sndiri or g saloon. kalo kt bumi padang pasir, ader la sorg tuh(private) menolong 'treat' kan my hair. kalo kt msia. just g wash n treatment. kalo nk wat rebonding, mana mampu dek oi~~ mahal banget. igt aku nih cop duit ker....

nih aku cakap ikhlas dari hati. tny la my mum. aku xder wat rebonding. just g saloon jer. basuh rambut skali sehari(tiap2 hari) conditioner mesti. syampoo jua. n makan makanan yg byk protein(da agk byk tggal kan)hehhehehhe

yg nmpak ala2 ikal or curly tuh sbb aku ikat n selak kt telinga. lelagik tym rambut basah, nnt kalo dia da kering, tuh yg nmpk cam curly2 tuh...that's y ler naper 'org' tuh kate jgn selak or ikat rambut. sbb nnt rambut rosak(curly) kalo yg elok2 lurus tuh. just biar jer dia jatuh. xyah nk ikat2. kalo nk ikat pon jgn wif sumhing yg ketat..cari getah rambut yg lembut, sbb kalo getah yg xkenyal, dia akan 'menghimpit2' kan rambut yg di ikat. tuh yg nmpk wave kt rambut tuh..

camtuh ler citer nyer, SELAK n IKAT. tuh la punca naper org xcaye rambut aku lurus...
sekian
da~~

1 comment:

:: cheezzy cheese :: said...

akak doakn awk cefat dpt jodoh! fuhhhhhhh!! amin.