FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Tuesday, May 08, 2007

:: SiaLan ::

haiiih, xtau la naper arinih... cam ader jer xkena. tensi btul la aku, kite kt cini da la tgh HOT2 nih, dia boley plak carik pasal xtentu pasal.. saper dia tuh?? hanjeng yg selalu meM*NT*T. hamiiiik ko!

kite tgh panas2 nih, boley agik menambah bara yg tersimpan(matila ELLY MAZLIEN...)pagi2 jer da panas xtentu hala, bahang n hangat siut... aku seboleh2 xnk smash mane2 pihak, tapi tuh laaa. org selalu pesan, sarang tebuan jangan dijolok, kalo di jolok, mmg tau2 la aper naseb nyer kan...

xtau la, secara honest nyer, aku nk cakap yg aku nih mmg xsuke a.k.a ANTI set2 yg bertudung labuh nih, xkesah la ko tuh saper pon. aper makner sgt ko pakai tudung2 labuh tuh??? nk org panggey ustazah??? nk org panggey Dr Muslimah wal SIKAH?? ker nk org panggey lindungan KAABAH sentiasa!!! pegi mati la weh.. aku tau, pasnih kompem nyer la, email layang, kate layang n komen layang datang berderu2 kat aku. dan aku da bersedia menerima ituh....

perlu ker nk respek seseorng tuh based on aper yg dia blajar?? owh, kalo yg belajr agama tuh, susah la nk tego, sbb derang2 tuh, tau pasal agama, cam gituh??! yg kalo yg belajar selain agama tuh, xleh tegor sbb nnt xder yg nk berjasa ngan kite?? cam gituh!!!

punya la jauh belajar, itu yg dia dapt... makin kolot n jumud. dulu bukan men agik ngata org tuh jumud , kolot segala.. yg awk tuh baek sgt la kan(maklumlaaaa tudung labuh tutup JUBOQ tutup ..... la katekan)tuh yg memasing konon2 nyer takut or segan, nk tego... SYIALL la wei...

mak ai, byk nyer aku carut da dlm nih. kang kalo aku trus agik, xpasal2 macam2 kua plak. bek aku stop...namun secara kesimpulan nye :-

  • niat aku nk berbaik sangke kt org bertudung labuh da kembali pada tahap asal nyer...jgn harap la pas nih aku caya da kt set2 tudung2 labuh. aurat bagai nk rak jage, KEPAM n TUNGKIK usah di kate..
  • xsemesti nyer yg berlitup ituh adalah muslimah terbaik. xtau yg "dalam" tuh , macam2 ader...labah2 pon agakz nyer leh bersarang...
  • xpayah nk set2 kan kt page FRIENDSTER tuh ngan ayat2 quran or hadis, kalo sibuk pose2 gedik sane sini. cam kera dlm pisang jer aku tgok...
  • nk baik, baik trus, nk jahat bia jahat trus, xyah nk HIPOKRIT segala. lelagik kalo awk tuh set2 TERHORMAT ...bluesskk!!
  • kalo nk tayang "cinta sejati" bukan kt page FS... nk tayang berpeluk2 sakan tuh..pegi page len, tuh la dinamakan MENJAGA tuh erk??? TAIK!!!

11 comments:

:: cheezzy cheese :: said...

alamak... hangin nmpak??
by da way, akak ni pon brtudung dik..

Alang Blalang said...

aiyo..ngamuks nampak!! feeling bendi nyamuk ka??

fred said...

xder nk feeling aper2 nyer.. sumer nyer mmg tadah nk dihamun kan...huhuhu

Anonymous said...

i pakai tudung gak..cuma tak labuh..i kalau labuh, i selimpangkan..kasik nampak clivage cket (:P) ..

tapi saya tidak hipokrit..sebab saya sendiri tak hafal dan tak reti nak post2 entry hadis-hadis dan ayat-ayat quran.. so..cemana tu? adakah saya terlibat lam golongan yang encik nadzeem katakan?

apa yang saya merapu ni?

*tumpang lalu~~~ hihik~~*

fred said...

owh..ader tekena batang idung... kalo ader, just satu mende jer la nk kate..
sape makan cili rasem manis, sape makan garam rase tawar, saper makan gule rasa masin..

Anonymous said...

takde la kena batang hidung..ala-ala terkena sket kat pipi, ala sipi-sipi...gitu...

i pose-pose pakai tudung pun tetap gak kuar gi clubbing ngan member2..tp dulu la..sekarang tidak lagi..

skarang sedang pose-pose belajar sembahyang betul-betul..

i makan kek choc indulgence secret recipe, tapi rasa raspberry cheesecake.... mcm mana tu?

fred said...

tuh salah resepi, xtao org masak dia nk masak gak, tapi name bahan2 xtau, tuh rase cheesecak tuh..huhuh

DaRk AnGeL said...

hehehe~
amuk nmpk? sabar eh~ ni lah namanye dun judge a book by its cover... sila belajar lihat semua org sama je dan jgn nilai org dari segi pemakaian nye... so jgn sebab peel sekor pompuan tuduh labuh tu, semua pompuan tudung labuh tu terkena gak...

sama lah gak mcm akak... tidak melihat semua yg berkopiah itu baik kerana mgkn mereka boleh jadi perogol bersiri... huhu~

apa2 pun, yg penting kita hendak lah bersangka baik dgn semua org... tak kira lah background mereka.. tak kira apa pegangan mereka.. tak kira apa baju mereka pakai... kerana itu lah anjuran agama kita... kan farid kan?

ps-pernah ada kes akk dibntu oleh kawan yg seksi tidak bertudung sewaktu jatuh tangga.. kwn2 yg bertudung labuh gelak sajor... terus dpt ayat laser akak "tak guna pakai tudung labuh kalau tak reti nak tolong kawan..."

hOtMaMa said...

ops...marah nampak..!!! siapakah si tudung labuh yg hipokrit ittew..?? rasanya apa yg nadzeem nih tulis ada kebenaranya... cuma ada pembetulan sket la**akak tlg buat pembetulan sket kat sini vleyy?? rasanya bukan semua yg la teruk... habis la kerana nila setitik katenye...

...masih lg belum bertudung, tp baik hati okeh..***matila...ferah santan...ahaks..

Anonymous said...

betul tu....

tak semua pompuan bertudung tu hipokrit(spt saya dulu). tetapi setidak2nya saya tidak pernah menyembunyikan kenakalan saya(suatu masa dahulu).

tapi sekarang saya sedang berusaha menjadi muslimah yang walaupun tidak bertudung labuh dan berbaju besar gedoboh(kata org johor), tatapi berfikiran matang dan tau hukum batas agama kita..

ye..begitulah...layan je la apa yang saya merepek ni

fred said...

owh ader gakz yg maseh concern kan ngan isu2 nih..thanx2 a lot

lurve all of u..

tuh la kak shifa', derang2 nih.. kite mmg kalo boleh xnk citer pasal derang, tapi kerna saje carik pasal kan.. mmg xtau la nk cakap cam ner.. huhuhuhu

zetty, yg HIPOKRIT tuh amat la jelas...tuh yg sengaja kaco sarang tebuan tuh..

thanx to all again