FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Tuesday, May 01, 2007

:: saBar ::

Kusangka panas hingga ke petang rupanya ribtu ditengah hari. Mmg benar langit xselalu cerah, namun nih adalah satu hakikat yg musti aku terima seadanya. Begitu byk cabaran dan dugaan aku sepanjang 2-3 bulan nih. Apekah ini satu hikmah tuk mengembalikan hati aku yg telah jauh tersasar labuh layarnya di lautan luas???

Bermula dengan kelesapan, retaknya hubungan, tuduhan palsu, kehilangan(org tersayang), kerosakan,, dan kali ini btul2 menguji segalanya. Aku da xtau camner nk melafazkan dgn kata2 n juga perkataan melalui penulisan.

“Segalanya baik2 ajer”-perkataan sendiri yg cuba di terapkan dlm minda dan hati aku, agar tidak m'ganggu sepanjang mggu peperiksaan nih. Lagipon nk FINAL xm da nih. Suke xsuka, aku kena gakz bertahan 3-4 minggu agik tuk sumer kesakitan ini. Xkesah la aper pon yg terjadi, aku tetap kena pasti matlamat aku dtg cni adalah tuk memenuhi impian. Lupakan lara seketika.

Sekali agik ader hikmah nyer, kenapa HP aku wosak. 2 element terpenting dlm idup(kt cni)adalah ATM card & HP. Tapi sayangnya dua-dua natang nih da xleh nk berfungsi ngan baek(stakat ini). Aper da terjadi sbenarnya? Aku sendiri menanti jawabnya.

Semalam, aku godam2 la HP yg ala2 sengal tuh, tau2 masuk 3 sms. Sumenya dari family(shah alam). Berderau n menyirap darah aku bile bace sms yg aku dapat tuh. Aper sumer nih??!!! Da xder kaba2 len ker yg boley aku terima!!! cukup la skadar tuk aku bahagia seketika demi xm yg mendatang nih. Nih GEDEBUK skali pengkhabaran yg amat2 menyiksa n menguji kesabaran aku sebagai salah seorang dari adik beradik yg 6 org tuh.

Kalo boley la, aku nk jer fly balik trus nk tgok aper sebenarnya yg da belaku kt shah alam tuh.

Besarnya ujian keluarga kami ya ALLAH. Engkau letakkanlah seribu kebaikan, sejuta hikmah serta rahmahMU dsebalik ujianMU ini ya ALLAH. Berikanlah MAMA n BABA aku sekelumit rasa sabar n ketabahan. Agar mereka mampu menerima semua ini.

********************

Engkau gantikanlah dugaanMU itu pada diriku nih. Jgn la ENGKAU sakitkan lagik MAMA yg selama ini da cukup menderita. ENGKAU pindahkan musibahMU itu pada diriku ini. Janganlah ENGKAU tambahkan lagi beban BABA ku yg sudah sedia sengsara itu. Lapangkanlah ma3rifah dan maghfirah MU itu. Agar keluarga kami redha ngan aper yg terjadi.


Inilah dia bulan mei yg sangat2 aku nntkan, awalnya dengan pengkhabaran yg amat lara sakitnya, amat kejam bunyinya. Adakah ini adalah satu pembukaan MEI yg derita bagi aku?? Aku sedia menerimanya, andai kata itu adalah yg terbaik tuk diri aku dan keluarga.

sekian~~

No comments: