FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Wednesday, March 16, 2011

:: Prospek pingat IRBID KARISMA IV ::

salam & selamat sejahtera

Kurang dari 2 minggu lagi. KARISMA IV akan berlangsung~ persiapan atlit kian rancak saban hari. Rata-rata tidak mahu berputih mata dengan tawaran pingat yang ditawarkan pada tamasya KARISMA kali ini. 31 pingat emas. 10 acara sukan.

Berikut merupakan prospek kutipan pingat kontinjen IRBID yang akan beraksi di tempat sendiri. Kita punyai lapangan yang cukup & besar untuk menuai majority pingat yang dipertandingkan. Disamping kelebihan ditempat sendiri.

Almaklum sahajalah… kita ada acara yang banyak tak kan nk serahkan pada orang lain.. sekurang2nya kita amik la utama(emas) saki baki tu kita SEDEKAHkan lah pada yang mengharap~ kot nanti kempunan. Pulang selepas temasya dengan hati yang duka lara… sepanjang hayat merasa terkilan. Sampai ke anak cicit bercerita tentang keterkilanan xdapat kalungan emas.

Orang kata, nak seribu daya. Bukan sejuta dalih. Atau dalam kata2 lain nye. Hanya yang terbaik je la mampu raih yang tertinggi. Kalah menang biar bermaruah, bkan menang sorak macam orang laga ayam. Abis sekampung tergadai… sorak sokong, kenalah ( mesti!) punyai etika & disiplin… bukan main balun jer. Kot yer pon menggunakan tiket keAGAMAan sebagai pendinding. Xboleh jugak jdi kebal. Sbbnya, xkan masuk perkara yang HAK ngan yg BATIL.. memasing lagi arif n tahu tentang soal ini kan. Xperlu la sampai menjadi LALAT2 di mana2 ruangan…

Bila da xder disiplin. Mulalah memasing ilang pedoman… xtentu arah tuju. Itu yang jadi CARUT2 kat diri sendiri. Hanya tukar nama pengguna. Xker XPANDAI namenye tuh. Orangnya da HEBAT ( konon2nye) da. Belaja sampai luar Negara. Amik pulak bidang KEREDHAAN yang maha kuasa. Tapi penuh ngan emosi. Disokong pulak oleh puak2 yang slalu buat kacao bilau… xkesah dalam ape acara skali pon. Set2 inilah yang memainkan peranan penting sbagai ya’juj wa ma’juj. Wallahua3lam

Oklah. Ni sasaran pingat semasa yang BOLEH skuad irbid kekalkan ditempat sendiri

Trek & balapan lelaki -6 emas 2 perak

Boling lelaki-4 emas(sapu bersih)

Bola tampar lelaki-emas & perak

Pingpong lelaki-emas

Badminton lelaki-emas

Dart lelaki-emas

Catur lelaki-emas

Takraw-perak

Bola sepak-perak

Pingpong perempuan-emas

Badminton perempuan-emas

Boling perempuan-2emas 1 perak 1gangsa

Trek & balapan perempuan-6 emas 2 perak

Bola tampar-emas & gangsa

Bola jaring-emas & gangsa

Kesimpulan : SKUAD LELAKI : 15 emas 5 perak , SKUAD PEREMPUAN : 12 emas 3 perak 3 gangsa. Total. 27 pingat emas~

Lubuk emas kita. Adalah dari acara TREK & BALAPAN dengan acara BOLING~

Sekian wallahua3alam

No comments: