FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Wednesday, March 09, 2011

:: orang cerita sal lain. dia ntah kemana!!! ::

Salam & selamat sejahtera

Seperti yang dijangka. Masa-masa menjelang KARISMA ni akan panaslah beberapa perkara. Yang menariknya, perkara yang dipanaskan itu berpunca dari mereka yang tidak mengerti dan mendalami sesuatu secara logika & waras. Semuanya, berdasarkan emosi semata. Tidak langsung menampakkan standard mahasiswa luar Negara. Nak2 pulak pelajar luar Negara timur tengah. (belajar agama lak tuh)

Xhairanlah. kalo bumi para nabi nih sentiasa dilanda pergolakan n musibah. Tengok pengamal agamanya lah kan… bile dok ceramah punpang pungpang. Kata ulama’ pewaris para nabi. Abis lah semua mende diwarisinya. Dari aspek kabilah2 smua. Kepuakkan. Semangat orang yng kurang sehat mindanya.

Aku menulis atas apa yang berlaku dan tidak mahu menghurai panjang. Cuma satu perkara yang menarik disini. Bila ada segelintir manusia yang ntah dari mana datangnya. MEMANG langsung tidak faham KONSEP fakta & trivia. Dalam mana2 pon fakta & trivia pasti ade pro n cons. Pepandailah amik fahaman n menerima apa yg dnamakan FAKTA tersebut.

Xde ape pon yang dikatakan sebagai mahu memperlekehkan. Tahu2 dia je feeling lebih. Konon mahu under estimate pihak lain… xfaham kot aq ngan set2 pak aji nih. Emosi lebih, mana2 pergi pon. Kalo da jnis yg pattern camtuh.. gituh la gamaknya sampai kesudah.

Maki hamun, carut mencarut. Ancam mengancam. Semualah dari orang2 gituh. Xyah cari yang lain. Andai ade kematian or kehilangan nyawa pon. Dokumentasi bahan bukti da ada. Kita guna pakai jer. Camtu antara cara nak deal ngan orang tidak tahu ape itu protocol dan undang2

Smua orang ade semangat kekitaan tuk tempat masing2. Tapi tidakk pon sampai nak maki hamun orang. Paling menariknya. MT tertinggi pon tidak amik port n kesah ngan sikap anak2 buah yang mencetuskan ketegangan. Sah2lah. Mereka ( MT ) pon merestui serta meredhai golongan yang mmg datangnya dari puak mereka. Cakaplah. Yang hak itu benar, yang batil itu tenggelam. Tetap diorg buat endah tak endah. Da camtu budayanya. Da begituh cara & gayanya. Kita yang MMG tidak akan termampo nk ikut ketermadunan seperti mereka tuh. Kita ngan cara n kelas kita yang tersendiri. Jauh lebih hebat n bagus.

Hebat dari segi menangani orang2 yang xfaham tema n konsep. Bagus dari segi melayani orang2 hanya beralaskan emosi semata. Professionalism langsung xda..

Ok la. Juz skadar ini. Sekian~

2 comments:

zaid daud said...

salam,nazim,ade ape yg isu2 ni..habaq la mai..ade quote tu mmg mcm untuk aq je..huhu~

fred said...

isu kt blog karisma. xde pon tuk anda :-)