FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Friday, April 23, 2010

:: byk mende tercicir ::

Salam semua

Hupdate! Hupdate! Yeah aku hupdate…

Byk je mende nk citer, sampai xtau yang mane perlu dimasukkan, alih2 hanya luahan secara lisan ( oral ) sahaja pada mereka yg berkenaan. Nanti kata xmenghormati orang pulak… SEDEY!!! Biasa lah sesetengah orang ni. Konon2nye TERLALU berHIKMAH benau… aku nih xde hikmah nyer. Well, dat’s me. Puas hati?! Boleh trima?! Xley trima, xder hal la.. suatu masa nnti ( walaupon masa ujung nafaz nak meninggal ) pasti kaw nak xnak mesti menerima. Aku yakin & percaya…

Kelmarin, ade la sorang ni, sumbody yg KATENYER sayang & windu aku sms, CieTTTTTT, sayang windu konon!!! Slama ni ade pernah kaw ckp cmtuh?! Apetah lagi mempamerkan nye… biasalah, kalo da jauh tuh. Masing2 ngan ‘hidup’ masing, ala2 kesunyian baru nak cari orang… haih~ seb baik aku nih bukan jenis yang makan saman @ kata2 manis.. kaw sayang ke, kaw windu ke. ADE AKU KESAH. Selama ni, xde pon orang nak sayang & windu2 aku. kaw lak yang lebih2.. haiyaaaarkkkk

“…alopzz cyunk. Long taim no c, how’s life…”

“…jadahnye long tym no see!! Awk yg bahagia ngan ur beloved, lag ink long tym no see :-p…”

“…pew nie, org btul2 niew. cm ni lak dye…”

“… sye lak de main2 ke?xyah la stakat nk sms amik ati, mmg xlut r… bowink r ngan org2 camni…”

“…ngok 2,mmg sjew carik point.. jgn la cmni. Sye syg awk. Wak lak wtcamni…”

“…awk syg sye?!xya laa, sye rimas r…serabut tau ark…”

“…knpew niew, emo2 ni?. Ade prob kew?!...”

“… ade xde prob, none of ur business… sowie…”

“…Owkeh cyunk. Topix laen.. lama sye tak dance & ngok awk dance… jom mlm esok…”

“…oit!! Giler ek.. per dance2 ni. Sye xreti la mende2 nih. hahaha…”

“…lorrrh, wak kan terer dance. Siap buwat show agi… :-)…”

“…mane de wat show, salah org nih. kaki sye keras r. nari mne reti…”

“…yg video tu. sye der tgok…”

“…grrrrrrrrrrrhhh. Nope komen… sowie, sye de keja…”

“…wala2. Tggu ar, ngan cm2. Wak nih sukew buat org camniew. Lex r…”

“… saye srabut r ngan awk.. rimas, suke cakap mende merepek2. Cam syial je…”

“…addddoi! Carut kt I ?! :-( …”

“…a’ah. Kt awk la. Kt sape agy.. sah2 la sye yg sms ngan awk…pooorahh…”

“…jgn temper boleh ark??!. Nnt dtg blik sakit wak2…”

“…woittttt!! Sakit pe lak ni? Sye shat laa…”

“…fred. sye kenal awk. Sye syg awk. Jgn nk sembunyi2 la. Many things you’d done, smuanye tpaksa. Am I right?! U keep a lot of secrets from us, n kwn2 awk kt Jordan…”

“…eh dia ni, lebih2 lak.. sye xfaham r. per yg sye simpan??!...”

“…cyunk~ plz. U r da man! I know ur heart. Byk wak kecewa, byk gak dikecewa… sye tahu awk…”

“… sowie, awk slah org kot, not me.. da~ byk kerja…”

“…???... knpa adew keja lak?...”

( aku xlayan da. Malas…. Cam kimak je… wat stress kepala otak jer.. ahakx )

Selesai satu kesah

Kesah yang 2 lak

Peringatan, ini adalah tuk yang betul2 SUDI nk meneruskan PEMBACAAN. Yang KUAt EMO, bajet2 sikah, terjaga tutur kata, yang tak boleh nk menerima kata2 yang bakalan aku letak disini. Baik berambos!!! Xde niat pon nk suruh kaw terhegeh2 meneruskan pembacaan. Aku sememangnye kasar dalam berbahasa. Kaw nk bahasa2 lembut & sopan. Bukak la blog2 ilmiah lain, yang konon2 nye lebih menenteramkan jiwa & nurani kaw… sayangnye, tempatmu bukan disini… ada faham??!!

Khas tuk kaum wanita ( atlit KARISMA yang berkenaan ) :

Korang mau sgt keselesaan, aku bagi keselesaan tuk korunk. Main la sampai lebam. Sampai meninggal pon xpe. Yang penting selesa… korunk kan sentiasa dilindungi & dirahmati-kesan menjaga biah & suasana… tambahan lain, korunk juga punyai kuasa wanita yang sangat power. Mampu meLEMBIKkan jantan2 irbid… so, nak ape pertolongan, bukan dari aku… merenggeklah kat jantan2 yang mampu kaw LEMBIKkan itu…

Buat yang berkenaan. Konon2 buat aduan kat ketua korunk. Boleh jdi imunisasi tuk aku diam. owh tidak… siapa pon ketua kaw. Tertinggi or terendah… aku xpernah kesah… konon2nye nk suh BEHAVE kan aku yang xde manner ini. well, ketua korunk yang korunk seru itu yang patut behave her self sebelum nk behave aku…

U know why??!! Ketua korunk yang korunk angkat as kuasa tertinggi itu, adalah the worst ever… budget bagus & sikah. Itu sebenarnye bukan dia, hanya bertopeng, nak kan orang pandang BAGUS & SIKAH.. tapi sayangnye, dia tidak adil. Zalim & merepek… etika beriadah pon xtahu. Haih! SEDEYYYYY!!!

Patutnye, kalo betul2 sikah. Wanita2 irbid ini tidak patut dikeluarkan dri kawasan pertapaan –rumah & bilik – itu pon ajaran islam korunk cube maksudkan… kenapa tidak laksanakan??! Sukan ke, ape ke. Mmg tidak boleh… tuh belum agi aku masukkan isu MELALAKnye. TERLOLONGnye. terJERIT2nye… masing2 macam ade mende yang TERCICIR. Sian la korunk perempuan2 oi~

Point lain, orang beriadah… dia pulak cover2 cun. Main cam TAIK. Sikit2 kelepet tudung… then suka suki halau orang. Double standard lak tuh…halau2 orang tertentu… mmg dasar betul la… dari awl lagi awk tuh mmg main teruk. Camne boleh masuk team pon xtau la.. mungkin factor kesikahan+berangan bagus itu menjadi sebb kot. Wallahua3lam… orang yang camni patut diajar. Tapi sayangnye, JAHIL MURAKKAB… tadi yang ketua atas tu JAHIL WAQI3, anak buah lak JAHIL MURAKKAB…double up 2-2 nye~

Nota lain :

Perlu ke nak main pakai jubah bagai??! Kok yer pon sikah dibumi anbiya’??

Xboleh ke pakai baju kurung seluar trek… tudung pin belakang…??

Ape makne n ertinye bersukan aktiv ngan pakai baju kurung lengkap?!

Main pakai kain, ibarat kaw nk jalan runway kenapa??! Gile ke??

Macam mane la korunk 5-6 tahun akan datang… haih~

Andai kata aku xder HIKMAH ngan penulisan gini. Bagi cara gimana nk daptkan HIKMAH yg korunk nak… mende bukan sekali dua. Malah da sering kerap diingatkan…

aku rela buat banyak kesalahan tuk diperbetulkan, dari terus mencari jalan selamat yang tidak memberi apa2 cabaran…

1 comment:

Unknown said...

try tngk link ney..

http://www.youtube.com/watch?v=dO0obIkT8Ak

ape kes??
geng2 'sikah' da mle nk tnjk taring??
komen sket..
hahahaha