FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Thursday, March 25, 2010

:: SUPER ‘10 atau Sumpahan Dosa ’09 atau SUPERb ’10? ::

SUPER ‘10 atau Sumpahan Dosa ’09 atau SUPERb ’10???

Salam semua

Dalam mood xm nih, kite xboleh jugak terlalu nob ngan buku.( ala2 xberdosa je ngan buku )… Sumhow kena kluar cari ruang tuk badan kita bernafaz. Dok terjepok kt ats kerusi, sandar kat dinding, baring kt katil bace bahan xm xjadi ape gak. Otak says tepu, badan sendiri lemau xde daya yang mampu! Then how?!! Kesimpulan ringkas dia, kita gagal meletakkan hak yang sepatutnya kat badan kita ( jasmani ). Dalam wichis gud la. Penuh ilmu didada. Membudayakan ilmu kekdahnya, tidak kah kite sedia maklum… akal yang sehat letaknya pada tubuh yang sehat wal afiat...

Konklusi SUPER 09. Disudahi dengan SUMPAHan. Biasalah kan, mana2 program pon, awal nya dicanang indah kaba dari ghuper, skali kita ikut. Acaranya YANG ADO!!! Ini tidak bermakna aku mengatakan SUPER 09 tidak baguz pada awal perancangan & pengurusan nye. Kesalahan teknikal yang bukan dri kita pelaksana. Alih2 kita yang disumpah. Sumpah besar lak tuh. Seb baik xde 7 generasi, 7 keturunan. Ahakx!! Best nye kesah lama. Tuk diambil pengajaran.

Aku melihat ‘kesalahan’ yang disumpah musim lepas itu pada perspective yang berbeza - bukan menghukum. Mengatakan ia adalah dosa, sama sekali bukan tema utama. Perkara ghaibiyat ini, kite serahkan pada yang maha mengetahui. Xyah dok nak sibuk nak kate seolah2 awk tuk maksum, soleh, solehah bagai. Orang len yang buat salah ( konon2 nye ) awk pon merungut, sebab bala kena jugak kat awk. Isu bukan isu penyelesaian. Merungut disini, dengan membebel, mengomel, menceceh & seangkatan sepusat dengannya.

Aku pernah berada dalam committee pelaksana tuk beberapa acara, xde la banyak sangat. Kire ngan jari pon banyak lebih. Well, sebab xde orang sanggup nk bkerja ngan seseorang agresif. Rata2 nak dibelai manja. Xboleh ditegur ckit ( mula la buat n tarik muka ketat ). Dari perkara2 sebeginilah, aku melihat terjadinye gerak kerja ASAL BOLEH TANGKAP MUAT.

What for??! Awak meeting itu, meeting ini. korban masa study, gerak sana, gerak cnie… alih2 pelaksanaan ASAL BOLEH… ingat nilai masa awk tuh xperlu dibayar ke??! Kite xpernah nak rase betapa besarnye masa itu, lantas kite xpernah nak hargai… 1st nih tuk AJK pelaksana lah.. jup lagi tuk golongan sasaran pulak… point nye kat cnie. u must all out!! Bile da end nanti. Barulah kite boleh tersenyum dgn ape yang kita titik peluhkan selama ini… diri terasa lebih berharga, bila kita tuai apa yang kita usaha..

Bersambung…

No comments: