FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Monday, March 01, 2010

:: fitrah yg dipersoalkan ::

Salam semua

Bismillah awal kalami..

Ringkas je, nk share sumthin secara cepat, ringkas & ada makna… selama ni aku sering lafazkan XDER MAKNANYE, buat masa ni. Aku simpan ayat tuh. Aku katakan, ADA MAKNAnya..

Well, dalam byk perkara fitrah manusia. Ada satu mende yang sering gagal tuk tunaikan HAKnya. Hak pada diri sendiri. Apatah lagi tuk diberikan HAKnya pada yang lain. berapa ramai pulak yang AMANAH ngan HAK itu, dan berapa ketul pulak yang KHIANAT terhadap amanah tersebut.

Biarpun ia suatu yang dirasa. Bukan tuk dipamer tunjukkan. Oleh kerana tiada kejujuran & rasa setia kat fitrah itu. Maka ia tetap tidak boleh dirasai. Kita hanya memegang watak & peranan yang telah diamanahkan. Sayangnya, watak itu GAGAL kita jiwai..

Kita amik ia sebagai batu loncatan.

Kita gunakan ia sebagai tiket tuk haruskan banyak perkara.

Tapi adakah kita sedar…

Kita telah mencemari akan ia dengan tangan sendiri??! Wallahua3lam…

sungguhpun aku bukan yang terbaik tuk berbicara soal ini. Namun demi berkongsi satu nilai kesucian. Sama2 lah kita renung perkara ini.

CINTA ITU FITRAH. Dan Adakah FITRAH ITU CINTA?!!!!!!!!!!

p/s : andai salah itu dri aku, maka carilah yang betul tuk bahagiakan kamo.

Andai baiknya kamo, maka carilah yg tbaik tuk kamo gembira sentiasa.

Aku xpernah nak singkap soal ade hikmah atau idak. Biarlah ia berlalu. Jadi satu kenangan.

Xde sebab kenapa perlu dipertahankan. Andai tiada rase lekat dihati.

Ini bukan satu kegagalan, tapi satu pembelajaran. Supaya kita selalu cintakan semua orang tanpa perlu ada lebih kurangnya. Kita kena adil dalam apa jua keadaan. Siapa pun bersama kita.

Akhirnye. Terima kasih kt semua yang dari dulu amik tahu siapa aku. hanya yang ESA mampu membalasnya.

No comments: