FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Wednesday, January 27, 2010

:: mengintai ::

Salam semua

Semggu sudah final xm sem nih berlalu, aq masih xtau nk buat ape chooti nih. ade lagi baki lebih kurang 2 minggu tuk naik sem baru. Xde semangat la pulak maw travel sana sni. Xde kawan… memasing semua sibuk clinical.. aku jer YANG ADO ape2 yg boleh dilakukan tuk mengisi masa lapang. Ikutkan ati, nak je ikut diorg g ospital or klinic. Tgok & blaja ape2 yang patut & bermanfaat. Ilmu2 akademik penting gakz. bukan dok hadap talaqi patjam!!!ilmu tuhan tuh luas kan. why not kite explore mane2 lubang yang mampu… hehe

Dok cakap pasai ikut2 nih, terbayang cam seorang anak kecil mengikut papa or mama diorang g kerja. Dok dlm opis. Tgok jer ma & pa dia buat keja. Hehe. Tuh pon satu dri cabang mendidik anak2 supaya bermotivasi & akan terus mahu berusaha tuk jadi yang lebih baik dri ape yang mereka lihat ( pekerjaan parent diorg )

Dulu, masa aku kecik2. Selalu ikut mama g opis, dia xbagi. Aku nak gak. Peduli ape!!! Katenye nnt boss marah la ape la.. budak kecik xley dok kt opis. Itu tempat org bkerja, bukan tompek anak beranak bersuko riyo. Itu antara yang pernah mama cakap & aku ingat sampai sekrang. Well, biasalah kan.. mak2 ayah nih. kalo da xnak bagi anak2 diorg ape2 ( tunaikan permintaan ), pelbagai auta & alasan diorang bagi. Itu la ini la… kite pun dah namanya budak2, so diPERBUDAK2an sajork… begitulah pengalaman sesiapa saja dalam menjalani prosess yang dinamakan sebagai kehidupan.



Selagi kita ini mentah, tatau ape2, selagi itu lah itu perkotak katik kan… tidak bermakna diperkotak katik kan itu sumthing yang –ve @ buruk. Cume bila kita dam akin dewasa nih, then flash back perkara & memori lepas, kita sendiri juga merasakan, betapa tak pandainya kita masa itu. Hehe. Xtau la pulak law ade yang xsetuju or puas ati ngan statement aku nih kan. kot2 ade dikalangan yang bace post nih, lahir2 jer trus pandai, boleh bace & hapal quran 30 juzu’. Itu wallahua3lam.. setahu aku, xde orang SUCI & BERSIH nihaieyan( maksum senang katenya ) sudi menjejakkan kaki mereka ke blog sampah & najiz ini. Hanya orang bodoh & hina sahaja berada di blog aq nih tuk tengok or bace sumthing yang tidak berpekdah. Ok… thanx ats dat compliment. Aku hargai…

Tinggalkan bab itu, hanya memberi tuk sesapa yang xtau… aku xmo orang jadi ‘kotor’ dik kerna aku. itu ajer. Cukuplah ngan dosa yang aq da buat selama nih, then nk tambah lagi ngan dosa menzalimi orang kerna najiz yang ade di blog ini?!oooooowh.. xpe la, xde niat itu smua itu. Biar aku sahaja yang merasakan betapa kotornya aq. Dan bukan orang lain yang tiada kena mengena.

Aku pon tidak berminat untuk menjawab kenyataan yang diberikan. Hanya tersenyum sudah. Bukan senang nak puaskan hati semua orang. Kite buat ape yang kite puas sudah lah… kita kesah ngan diri sendiri. Itu dah memadai… kekesahan orang terhadap kita adalah berbeda sesame mereka. Ikut org nih, serba salah kat orang tuh. Ikut orang tuh, xsedap ati ngan orang nih… terus ibarat kisah lukman alhakim & anaknya… wahhhhhhh~ sirah quran sgt kan!! huhuh.. tetibe terselit lak kisah quran dalam ruangan yang dikatakan najiz. Camne ek??! Ade yang tahu hokum hakam nye?! Aku nih xtau dalam bab hokum menghukum nih.. yang ku tahu, makan, tidoq, mandi, masak, clubbing. Wakakaka

K la.. saje mengepost di awal pagi nih, sementara menunggu masa tuk jalankan satu tugasan yang telah diamanahkan sat g. heaven dipagi hari, kerna bersarapan dengan bihun goreng, air tea ‘O’, apple juice & chox cake. Malam tdi bake. Hehe. Minggu nih, aku ngan hadi makan kek jer laa gamaknya. Sorry adi, aku xreti masak, aku juz tau bake cake je. Wahahahaa.. dri awal minggu chox cake, then cheese cake, n skali lagi chox cake. Pas nih, nk try wat kek lapis lak. Heheh. Nih kna berguru ngan orang Sarawak nih… boleh kan??! hehe

Sekian, wallahua3lam

Wasalam….

No comments: