FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Thursday, December 03, 2009

:: tak lama ::

Sekadar kenangan & perkongsian

Seorang demi seorang ahli keluarga kami menyahut panggilan Ilahi. Sampai ade tuh, bos tempat kerja memasing naik mempersoalkan..

“… ur guys family asyik meninggal je kan…”

“… ni alasan saje nk ponteng kerja la nih …”

Well. Mende2 camnih da lali da ngan kitorang… hanya jawapan yang mudah.

“… FAMILI kitorg mmg besar…”

Ade da sampi 5 generasi da pon… dia yang xde family semeriah tuh, nk keco2 nape??! Mempersoalkan hidup mati & rezeki yang telah tuhan berikan pada orang lain. Nampak sangat gilorrr!! Ahakx!!!

Pernah skali aku menjawab…

“… family kami besar kerna tuhan mahu berikan kami iman & taqwa. Sejauh mane kesyukuran kami ats segala pemberian tuhan tuh… lainlah family kecik… 2-3 orang je. Belum tentu anak awak tuh menjadi… silap2 ke buang dik anak jer…”


Tok wan [belah papa] 23 april 2005



Wan, ma grandma [belah mama] 04 ogos 2007. 2 minggu bfore ma g umrah



Paklong [belah papa] 28 ogos 2008



Mama - 19 nov 2008


Cik chamdin [belah mama] 29 nov 2009, setelah setahun 10 hari ulangtahun pemergian mama.

Siapa lak pas nih??!!!!

Kematian itu adalah pasti. Maka bersedialah…

sekiranya dimana pon aku ‘pergi’. xyah la susah payah nk bawa pulang ke tanah lahir. Semadikanlah aku ditempat terhembusnya nafaz terakhir aku… idup pon da byk susahkan orang… biarlah mati aku beri sedikit kesenangan kt orang…

satu perkara yang aku akan suka & buat aku gembira. Adalah. Melihat betapa ramainya orang, teman2. Rakan2. Dan ahli keluarga hadir dihari pemergian aku. n paling bermakna lagi, bila ahli keluarga sendiri yang menguruskan jasad aku…

Sekian…

1 comment:

EmPtY said...

setiap yang hidup pasti akan mati..
begitu jua kita..
cuma menunggu masa untuk menyahut panggilan darinya..