FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Monday, August 03, 2009

:: ujung minggu ::

Salam semua

Peristiwa last week…

30hb 7 2009… 1st tym kowt melalui double dating. Xpenah before nih jadi camtuh. Word ‘KOWT’ plz take not erk.. ahakx!! Lokasi terbabit adalah Berjaya times square. Huhu. Ini bukan lokasi pilihan hati. Malahan pilihan orang lain. aku pasrah sajork!! Huehahaha.



1st tym tuh bukan ape. Selama nih dok kua jalan2 atau date. As solo jer. alih2 khamis rituh, ade lak satu kebetulan. Haih!! Seb baiklah aku nih jenis yang TAK KESAH!!! Xder cam orang lain… orng kapel dia nk kapel gakz. Walhal YANG ADO!!! Cerewet kan main… privacy la gamaknya… xley nk sama2 ngan kapel lain… kaw hengat kaw tuh Victoria & beckham ker?! Pooorah!!!

Wutevalah kan!! ADE AKU KESAH… tuh kaw nyer pasal lah kan.. aku xheran pon.. date aku bukan date ape pon. Cukuplah ia skadar kita sebut as jumpa kawan lama. Bper lama xjmp… adalah beberapa tahun. Ahakz!! KAW MAMPU!!!



k… juz make it simple post… then aku jalan2 kt TS. Layan muvee ( THE PROPOSAL ) then main bowling, sudah semestinya!!! Then g pavilion… window + shoping ckit2.. ahakz!! Nak byk2… poket xmampu!! Lain ler ade org tuh. Poket berbondong2… xpenah kering.. ader jer pitihnye… jelesnye aku~

hilangnya seketul bateri lapuk

langit xselalu cerah… awan xselalu biru… malang tidak berbau… satu kejadian yang tidak diingini ( ade kew org nak mende cengginih ). Keta yang elok2 diparking kat KTM (BATU TIGA). Alih2 bateri kena sebat!!! Sedeh weyh… sedeyh lagi kt yg empunya keta.. aku nih cume tak ubah cam wonderPET… dtg membantu… hehe. Kerja2 amal jariah nih. xder muka lain dah. Memang aku jer!!!*ops!! perlulaaa nk mention kan!!



keta kancil jer pon.. pe kejadahlah si perembat tuh amik bateri keta kancil?!! Byk lagi keta besar2 kt sekitar tuh. Kancil gakz jadi pilihan.. so bagi aku, aku menyimpulkan beberapa andaian kes itu seperti ini :-

1. boleh jadi dia mat pit yang desperate nk duit beli barang.

2. Keta dia jammed!!! So amik jalan mudah a.k.a nyusahkan orang lain. curi orang lain nyer harta.

3. Keta dia jugak menggunakan jenis bateri yang sama. Nz40. <---- bukan sesuai tuk kancil sahaja k... keta lain jugak sesuwai… ikut besawnyer keta kaw! Ahakz



Satu lagi kebetulan, seb aku balik lewat ckit dri orang yang hilangnya keta tuh... derang habiskan gatal2 kat KL awal. Aku lewat. So derang balik dulu.. ahakz!!! Taw2 dpt jer panggilan dari unknown no. ntah sesapa ntah. Tau2 nak mintx tolong jew.. well. Demi kemanusiaan. Kite redha n ikhlas la menolong… IKHLAS katenya!! Ahakz..



Settle & beli bateri smuanya sekitar kul 11 malam. Pastuh g seksyen 13. Makan2 & lepak2 jup.. kedai makan ntah ape ntah namenya. Tapi dia setentang ngan restaurant pelaga. Kt cnie, aku skali ngan aleep. Hehe. Wonderpet lagi sorang… thanx kat aleep kerna sudi membantu aku n kawan aku. jasamu dikenang. Hehehe

Balik qlantan

Huh! Sape xkenal kitorang nih… OTAK SEMINIT. Malam nih plan. Malam ni gakz gerak ( jarak dekat ). Siang plan, malam jalan. Itulah kami… maksudnya, kami buat keputusan mengejut2.. hehehe. Xde nak plan 2-3 minggu atau makan bulan segala. Tau2 jalan n hilang jew. Huahahaha

Yeah!! Dengan bersaksikan bumi yang pijak & langit ku dongak… aku berjalan2 n cuti2 hujung minggu ke Kelantan. Negeri darunnaim… gerak jumaat pagi. Jam 1030. Direct trus ke gua musang… laju2 xlaju la keta kami. Maklum jer laaaa. Yang memandu nyer anak muda kan… 5jam sampi destinasi pertama. GUA MUSANG. Siap dapat masuk KAMPUNG LEBIR lagik…

Usaha gigih nk makan buah nye pasal. Tanah merah & debu2 kitorang redah jugeks… best weyh!!! Aku suka balik kampong!!! Coz aku mmg dak kampong… so bile balik ke mana2 kampung pon. Tetap seronok… hanya orang kmpung jew xselesa ngan kehadiran orang luar.. takut diovershadowkan.. tuh namanya bacul & takut dengan bayang2 sendiri..

Contoh & bukti dah ader dah.. tuh yang aku berani cakap… bile orang dah rase dia tuh sekadar JAGUH KAMPUNG… maka, masuk orang dari ‘carta’ lain… dia mulalah cam B*B* kepanasan. Xsenang duduk segala… perlu kew sampai camtuh kan!! ahakz.. kenyataan ini adalah umum. Xde serangan secara peribadi. Aku professional ok… =)

Satu mende yang aku xley tinggalkan bile balik kampong nih. PANJAT pokok. Arghhhhhh!!! Windunye zaman2 kecil ku. Nih da besar2 panjang nih… panjat pon ala2 jew… tapi masih bermaya & bertenaga k… mau idaknya. Dalam otak piker nak makan manggis n rambutan jew……….. FREEEEE. Tuh yang xtentu arah tuh. Hahaha.. mende free dik non. Fresh dri pokok lak tuh. Kaw xmoh kew??! Uhukzzz

Selepas masuk wat kecoh kt dusun orang.. hahaha. Kami bergerak ke KB. ( kota bharu ) dalam kul 7 gituh… akan ku kembali ke dusun itu. Tuk menikmati betapa manisnya buah FREEEEE!! Ahauahahaha.

Ringkasnya, hari jumaat kami ke… KOTA BHARU( makan malam ) ---- BACHOK ( tempat bermalam )

Sekian.. gambr qlantan kendian erk.. hehe

No comments: