FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Monday, June 01, 2009

:: fitnah dunia jer ::

Salam semua

Emangnya udah mulain bosan deh. Ngak tahu apa maw dilakuin. Akunya hnya dikamar aja sepanjeng hari. Cuman gerak2in diri ke kamar mandi ambilin wudhuk. Lantas selesai solat duduk aja ga da bikin apa2 aktivitas. Dia bacanya buku, udah berapa kali kok baca yang ama aja. Aduh.. bisa mati barangkali kai gini berterusan gaya idup gwe. Temen2 layin msih blum tamat testnya. Ngak mulain pon lagi. Akuh nih.. gimana downk??! Bikin apaan deh maw ngak bohsan sorang diri.

Maka, secara merajinkan diri. Aku mampir2 ke blog temen2 yang rajin banget update. Kirenya sehari semalam bisa aja posting sampei 4-5 posts. Wah!! Kagum banget aku. byk skalik ideas nya. Mana an sih kalian dpatin ideas2 kayak gitu. Aku maw jugakz. Ada aja penyampeian tiap kali aku buka lama kalian. Cemburu lor… ada sorang temen gwe bicara ngenai relationship. Surprisenya kayak tulisannya. Lantas aku bikin satu konklusi. Bahawa

>> “Love does not consist of gazing at each other, but in looking together in the same direction”<<

Ahakz!!! Tetibe lak aku berversi seberang(seberang Malaysia)… bukan seberang cnie.. cnie ade apa??! Isreal… huh!!! Xde dlm peta dunia Negara Israel (sang yahudi nirrajim). Selagi mereka tidak mengambil tempat secara terhormat. Say no to war & violent!!! We all love peace… (*_*)Y. erm, sumthing yang agak sukar gakz tuk khinzir2 itu mengambil tempat atu miliki tempat terhormat dlm dunia, kerana dalam alquran telah banyak melaknat set2 yahudi nih. Namun, sesungguhnya yang memberi taufeq & hidayah itu juga dari ALLAH TAALA, pentadbir sekelian alam. Tidak de ape mustahil bagi zat kesempurnaanNYA.

وإذا قضى أمرا فإنّما يقول له كن فيكون ( البقرة : 117)


Berbalik pada quote atas tuh. Ia adalah dri seorang tokoh penulis. Lupa da nama dia. Bab2 quotation nih, bagi la kat aku. mmg senang aku ingat. Lelagik kt set2 yang suke kua statement. MMG aku SUKA naw. itulah antara perkara yang menyebabkan kita boleh ingat & kenang. Cube la kalo kawan ngan seseorang yang xreti nk berkata2 atau berat nk bukak mulut. Konon2 ngan bertimbun naw emas dari mulutnyer a.k.a TAIK GIGI. Ahakz!!! Tu takut nak bukak mulut berbicara. So, pandang2 jeling2 la kawan2 korunk tuh erk. Tengok dalam mulut dia ade MUTIARA-black pearl. sebutir di tengah2 (gigi lobang) atau ader keluli tahan lasak tahan karat, mungkin dri tungsten.. boleh jadi. kerana dia memakai braces!! Maklum la orang kaya kan!!! Status & personality imej kena jaga… tak main ‘asah2’ gigi ngan sireh, dunia da maju. Orang Bandar pakai braces laa, orang luar Bandar tonyoh2 ngan daun je. Ahahaha.*ops!! matila beza2 kan!!*


Gasak kaw,.. ade aku kesah!!! Dulu aku da pernah cakap kenapa orang Bandar pakai braces, set2 kamps nih pakai gigi EMAS, silver, gangse segala. Mean aku buat perbandingan antara keduanya. Ingat tak hengat itu korunk nyer pasal!! Ahakz.. no repeatation… kesah dinukilkan hanya sekali. Hehehe. Nak tau kenapa… sendiri wat research kat tenet(kalo der jaringan tenet). Kalo set2 penyampaian maklumat through smokes atau lalak2( cam tarzan). Tuh aku xtau… ikut suka hati andalah. Aku tak berapa nk amik tahu. Dunia aku dunia serba pantas dan sehat. Tak menyemputkan orang, tak jugak menyakitkan tekak. Semua ada depan mata. Ahahah.*fahamkah??!*. xfaham bukak kamus sarkasticism. Halaman sekian, baris sekian. Ensyallah jumpa. :-p



Mengomen sikit mengenai quote ittiew… komen sikit katenye!!, tengok berapa sikit boleh kasi. Ahakz!! Suke hati aku laaa*carut diri sendiri*. Ni personal blog. No tapis2, no saring2. Base on true story & reality depan mata, cekerama2 xder erk… apatah lagik sinetron telenovela… nk story biar story betul2… tambah sikit2 tuk memudahkan faham tuh biasalah. Coz, yang mendengar cerita pon ramai yang tak ’gradute’ lagik dri fakulti bahasa bangsawan & kuliah pentadbiran kata2 murni lagi suci*ditaja oleh SAFI. Boleh!!* xde KHELASSSSS langsyung!!! Yang penting Clinique tetap menjadi pilihan…walaupon!! Hanya kiamat 2 kali sekali jer MAMPU beli. Ahahahaha

Mende camni… da ko suke kt sumthing atau sumbedi(sumbody). Xkan la nk ditatap cam gambar dalam pada frame dinding tuh. Sah2 la ade niat nak sentuh, rase & pegang.. sekurang2nyer!!! Ape barang ko tenuuuuuuuuuuuung jer ‘natang alah’ tuh gituh. Jiwa manusia manusia pasti ade yang mahu membelai & dibelai. Ibarat cincin berbatu mutiara khas came from jerman(bila pulak jerman jdi pengeluar mutiara terbaik dunia??!) nih CONTOH!!! Hati tertawan, jiwa tak tertahan memiliki. Xde duit nk beli pon, nak la jugak merasa ia disarong pada jari kan!!! tul x??!

Nih especially ditujukan tuk PEREMPUAN(fitnah dunia). Suka akan kemewahan(lebih dri lelaki) suka akan harta, barang kemas perhiasan segala(lebih dari lelaki). Ape yang perempuan tolak??! Batu diorang amik. Coz itu BATU PERMATA. Pasir derang conquer, coz itu PASIR MAS. Laki dapat ape??! YANG HADO… sian lelaki taw. Nak hebohkan pompuan je… tak dapat sumthing… MERAJUK. Tak layan sikit, SENTIOP lebih!!! Seligi dahi sat g taw laaaa. Argh!!! Seb baik ma gurl around me jenis yang independent. Kalo tidak… jangan skali kaw menghampiri atau ader rase hati nak mengenali( berkawan) ngan aku… poorah!!


Kan da start mencaruti orang. Sian kat yang xde kena mengena tuh. Ahakz… aku bukan ape, cakap nih coz aku sayang kat korunk perempuan.. kalo idak, xde nya nk cakap nih… laki MESTIlah kena sa-yunk kat pompuan-fall in love. Ahakz!! Nak sayang sesama laki boleh. Tapi ngan bersyarat. Bak kate orang. Ahaha. Ape2 la sayang oi. Aku sayang both!! Camne lak tuh?! Senang citer aku nih bisexual la ek.*sorohah sangat!!*ADE AKU KESAH!!! :: wink3x :: perlu diperjelaskan bahawa, aku sayang keduanya adalah kerana ALLAH TAALA.. huhuh



Love needs two ways interaction to reach the same aim (target). hence, we should keep the way how we looking each other to make sure the loves is genuinely for us!!! Love means such a lot of definitions. Love people, love natures, love things. Alamak, teringgeris lak… ahakz. Maaflah, ma English not good enaff. So xley banyak2. Uhuhu. Da bersedia tuk publish in fully foreign languages. Aku bagi link. Whether in arabix, Chinese, or English. Semua ado!!! Tggu mase nk launch jew. =). Then on dat time. Really need sponsorship. Xde sponsor manage launching ceremony, aku xmoh publish *feel diva sgt!!!*

K la.. tuh la komenan sikit dari aku. ahakz. Nak banyak lagi boleh datang jumpa aku. kah kah kah

No comments: