FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Friday, May 22, 2009

:: angka KERAMAT 6314 ::

comin up next… besday boy. Tuk DANNISH… hehehe. Lain N3. Xley skali… sebab ni khas yang lahir may. Ahakz. Racist sangat!!!

Salam semua

Ceritera semalam ku bawa ke hari ini… sebelum meneruskan, mohon permisi atas awalan kata ini. “…Ku sangka panas hingga ke petang, tak sangka pula hujan di tengahari…” cam similar je pembukaan post cengginih kan. ahakz! Chill sudeh… bukan xde idea, kebetulan KEADAAN sama bagi menerang & menjelaskan. Itu pon nak KESAH kew?!! Aku aku senak perut kalo kaw kesah pon!!! Uhukz! Matila emo tetibe.

Kertas ( subjek ) pertama final sem ni dimulai pada jam 11a.m waktu tempatan semalam. Segala puji bagi tuhan pemberi rahmat. Soalan terkandung dalam 7 muka surat bercetak, aku dapat jawab. Walaupon here & there missing several points, tuh bukan alasan tuk aku giveUP… kita ade style, kita ade gaya. Memasing cara tersendiri menjawab soalan peperiksaan, terpulang pada pemeriksa nak bagi markah cam. Either memang layak peroleh score tinggi, atau sympathy marks. Aku xtahu. Pokoknya, BUKAN MERAYU-RAYU mengampu, menagih belas kasihan mengemis markah dari doctor ( lecturer ). Pantang tul aku… TAK AMANAH ngan ilmu langsung kalo cam tuh. What u give. U get back. What u studied, dat wut was u been been answered on papers. Hamik kaw!! English kamps SEBER!!*shotform* faham kah??!

Well, teknik mengampu2 mintak markah nih, bukan TEBIAT aku. Xminat on dat, antara alasannya is kita nih boleh assumed as zalim kat kawan2 lain. Itu yang rezeki kita. Sebab bukan hebat naw pon jawapan yang kaw beri pada soalan. Yang lebih kuah dari sudu tuh kenapa?! Kaw ke pengolah soalan?! Atau jawapan kaw yang tersalah olah. Alih2, orang pulak kena ikut cakap kaw. Sekarang nih dia yang bayar yuran ke, atau kaw yang makan gaji??!*ops!! Tersimpang jauh pulak. Huhuhu

Pembukaan hari peperiksaan yang baik bagi aku. Yeeehaaa!! Sonok bangat… mudah2an akan berkekalanlah sampai akhir mei ini. 30hb last f*f*t. eh salah… last paper ( kertas ). F*f*t tuh ape, mende lain. Xde kena mengena dalam bidang aku skrang nih. Medical field mungkin berkait. Anatomy ke, pathology ke.. ( matilah sipilis close related kalo camtuh gayanya…) :: peace ::

Only 4 papers je. Suppose to be 6 subj aku amik. Memandangkan keadaan xmengizin since aku balik dari PERKABUNGAN February lepas. Nasehat pelbagai nasehat, semangat pelbagai semangat. Aku disarankan untuk hanya mengambil 4 subj. sedangkan plan aku tuk sem nih memang 6 subj. ade lagi susunan jadual asal masa pemilihan subj tuh. Sebagai yang MENDENGAR KATA. 4 subj ensyallah langkah terbaik tuk aku memulakan KEHIDUPAN baru atas satu KEMATIAN baru jugeks… supportive sangat kawan2 aku kat sini rupenya. Barulah aku tahu akan betapa concern nyer diorang kat ANAK YATIM cam aku nih. Hehehe. Nak lebih menunjukkan rasa prihatin tuh. Betapa molek elok sangatlah kiranya diHULUR2kan, ape2 yang patut. Manusia adatnya xmakan pasiaq, xmakan batu ( melainkan jambu batu ). Life must go on bak kate omputeh… nk GO through ON tuh yang memerlukan MODAL. Ahahahha. Faham tak faham, itu kaw punya pasal!!!

Next…...

Ingatkan hari ini hari baik. Coz awal2 mula ngan CHANTUEQ skalz… dah nama pon hamba kerdil lagi lemah. Tuhan menguji dengan pelbagai cara & kekdah. Konsepnya, TETAP ADA ujian dimana jua anda berada. Boley??!! Xterima atau xredha, namanya KUPUR. Mahu menerima, semestinya ngan SABAR. Yer!! Aku memang dilahirkan untuk sabar. Banyak sabar dah aku ni. Dengan serangan BABI last month nyer. Dis month lak,SWINE menyerang kena selesema. Haih!! Dasar swine. Tuh la xamik vaksin pencegah jangkitan.( ade pulak swine tuh akal amik vaksin segala!! )


Terbaru, lewat petang semalam… kejutan s**L kt handphone aku. Menyirap dowh darah memula. Maw idaknya… ma inbox messages ilang ( sudden2 disappeared ), then how??! Menggelabah beb. Onoff phone bape kali. Setting itu, setting ini. HARAM menjadi!!! Ibarat menahan hujan pada atap nipah, Besen diletak xpenuh-penuh. Then how for da second times.. ( sggggt karam singh walia ). Da xder wartawan lain da tak reti berperi2bahasa nih. Melainkan DIA. Tuhan bahasa sgt!!*ops!

Kaw bayaaaaaaaangkan.. bukan setakat inbox messages gone. Dalam separated foldernya sms pon ilang. Pelik a/k ajaib sungguh!! Ape da aku buat nih??! Aku buntu gilos tym tuh. Pada focus nak cari fragrances… terus bertukar mood sedeh & celaru. Elok2 da pegang hugoBOSS summer collections. Nak bayar dah pon. Once tengok hp ( mesej inbox ). Ade 4 sms masuk.

“…Aik!! Mane pergi yang 751 masa dalam bas tadi??!!...” mula da cakap sorang2. Monolog katanyer!!!

Scene - Mula Panic

G lah alter setting, everything is ok.. satu keymark haram pon xberusik. Setting as default la kan… dari dok survey2 dalam VAVAVOOM ( butik barangan peribadi, CITYMALL ). Aku kua, duduk jup belek2 handset LEDNUS inniew, time ni la pula nak buat perangai kaw kan!!!

“… tau x aku nak shopping nih…!!” naik hangin sorang2..


Malas nk story panjang. Let ma tears dropping ke karang. Sedey weyh!! Sms sejumlah 6314 hilang tetiba camtuh je… teringat zaman2 boarding school dulu. Bace quran, ayat quran hilang, DEPAN MATA, time tengah khusyuk & tawaduknya membaca. Ikuti kesah selanjutnya dibawah.. scroll, scroll, & keep scrolling

Mana xhilangnya… si pembaca pon dalam keadaan hilang akal sementara gakz. hilang akal sementara iaitulah TIDUR semase while reciting quran alkareem… ahahaha. Makin kelamlah huruf2 hijayiah seraya makin katub rapatnye dua kelopak mata. Ahakz… nah!!! Suke sangat ngan citer2 pelik ginih. Sanggupkan GAYGIH scrolling mendalami alkesahnya!!! Miehahahaha


--nih bukan dari screen phone aq k--

Pendekkan cerita… inbox aku ade 751 smses…instead mainfolder contained 4 subFOLDERS.

1) Collection Smses from beloved allahyarhamah MAMA ( 1221)

2) received messages 1 ( 2315 )

3) received messages 2 ( 2005 )

4) best wishes, greets & flirts messages ( 381 )… sms mem*nt*t2 semua dalam folder nih. Ahakz…

p/s – mem*nt*t2 itu istilah bagi aku dan kawan2… kalo rase kasar naw, gantilah dgn istilah cannnnnnnnnnnnnntik lagi. menYERVIK2 ke, mengVAGINA2 ke. Terpulang. Ade aku kesah??!!

Semuanya HILANG… secara tetibe.. huaaaaaaaaaaaaaaaaarGhhhhh!!! Aku boleh ingat bilangan sms tuh, sebab tym aku bowink2, aku bukak & baca kenangan zaman2 lepas… once again. 6314 angka keramat semalam. Lusa no nih naik grandprice MAGNUM 4D. ahakz. Try la kalo xcaya… dapat jack, jangan lupa tong-tong… ( matila tikam no ). Ley g cuti sesama, costa rica island. Bapak best… snorkeling, diving & fish feeding…

Sedang berusaha kembali camne nk dapatkan 6314 smses. Dalam tempoh 4 bulan 16 hari…

Aku kena dapatkan purata sehari semalam 200 sms. Kalo kt msia. semalam ley dapat 500sms. Dari kul 10pm & above, till subuh, xberenti men sms. Ahakz. Siap baterri kong menekan-nekan keypad.. jari jemari & tangan letih xyah cakap. Hehehe.500 sms dengan 4 orang… kaw ado??! Yang HADO!! ( matilah bongkak &

Sekian…

No comments: