FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Friday, April 03, 2009

:: mikasa wahai molten ::

Salam semua

Inilah adalah 87% entry monolog. Rase2 xleh bace. Xyah teruskan.*harap maklum*

Dengarlah matahariku. Suara tangisanku. Ku bersedih. Kerna BOLA TAMPAR hilang ntah kemana.*tempo matahariku, sang by AGNES* kan!! Memula da ngan kata2 suram penuh durja. Sedih sangat nih.. in 7 days. 2 bola sukan kesayangan aku hilang camtuh je. Maklumlaaa, mende FREE n SUBSIDI kan! Ader aku nak kesah??! Kesahan nyer YANG ADO. Main sudeh. Kua peluh. Puas hati. Gumbira. Bola ilang??! Gumbiralah??! Puas hatilah??! Boleh kluar peluh..?!

Itulah dia.. seorang yg mmg xsuke nk ungkit2. Alih2, nih nk mula ngungkit. Da xdapat maen VB. Ley maen FB( futsal ) semudah pemikiran. Ok.. xpe je. Aku pon maen soccer gakz. Kire PUAS HATI la ngan ‘kehilangan’ tuh. Sukan ade banyak jenis sukan. Xkanlah hilang SEJIBIK VB pon nk luntur semangat sukan kan.. so wut ever. YESSS aku ader optional lain. Iaitulah soccer. Bola baru lak tuh.. any komen??!*tetibe*


--1st ball yang ilang. Aku xkesah sgt. Seedy lite2 jer. Maybe ia naik kelangit kot. Almaklum je laa. Yg memainkan sampi jadi GHAIB tuh set2 maleykat. Pinjam bawak naik main kot.. sape xsuke maleykat yer x??!--

Xniat pon nk salahkan sesiapa. MMG TOTALLY salah aku. Coz aku sendiri xHADAP melangut pemain2 bola aku tuh sampei depa abis main ( guna ngan girangnya bola itu ). Trus aku bermonolog..

“..Haih.. FRED. Kaw kate ko sayang bola kaw. Nape kaw biar harta kesayangan kaw orang guna bukan depan mata kaw sendiri??!..”

“ tuh la kaw. Percaya sangat ngan orang. Skarang. Da jadi camni.. ader nak heboh! Derang ngan happy derang la. Sedangkan kaw??!”

Bila kite terlalu persimis. Orang kate kena optimis r ckit.. bagi orang peluang & CHAN. Bile kite perjudis. Orang kate xsupportive. Tahunya nak condemn jer. truk betul la kaw nih fred/nadzeem. Cube +ve thinking terhadap orang lain. Dan IYER!! Aku ngah positif la nih. Kalo tidak. Xkan la aku benarkan orang main bola aku. Xcukup ke ?? ke orang nk aku persembahkan bola tuh atas dulang. Alas kain kuning disembah depan mata!! Raja & mufti sgt kan..


--Aku sayang gile kat bola nih. Hadiah from mama. Tapi ilang camtuh jer. mane kaw pegi hah??!--

Terkilan.. mmg terkilan ( sebak. Sedih & macam2 lagik ). Secara professionalnyer aku wajar menghalang perasaan2 tuh dri trus menguasai aku. Yeah! Aku boleh kawal emosi ini! Aku bukan emosinal nyer orang. Fred. Kao kena trus melalui hari2 kaw. Ibarat hadiah pemberian mama (molten softouch) tuh ade sentiasa bersamamu. Ko kan kuat imaginasi n berkhayal. Now. Gune kan fantasi kaw tuh. Menutup ruang2 lelehan emosi, dri trus flow out. U can do it dude! Derang ape tau, yang derang tau. Mende FREE n subsidi. Balun jer... bukan aku beli pon..


Camtuh la naseb barang subsidi.

penjagaan rapi & dihargai ditolak tepi.

Ape aku nk peduli!!

Da orang beli.

Kita pakai je la sesuka hati..

Kalo hilang,pasti berganti.

Tuan punya mmg baik hati.

Xder hal la bola satu dua biji.

Nak berapa, sebut aja.

Esok lusa tersedia depan mata.

Subsidi owh subsidi.

Jgn la pasnih trus berenti.

Sian kami yang amat meminati.

Bola sebijik aper la erti.

Saham akhirat tuh. Xkan xngerti.

Subsidi owh subsidi.

Wallahua3lam..

Sekian~

No comments: