FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Thursday, April 23, 2009

:: elok dipijak kan aje ::

Salam semua

Huh! Buzy naw lately nih. Agak banyak kerja nak buat. Sedang buat ni pon ader gakz, juz break sat hupdate post. Ahakz! Malaz nk study kekdahnya. Nanti tym jawab xm, kepala JAM. Selalu sangat camtu. Wuaaaaaaaaaaaaaargh!! Tensi. Mungkin sebab kafarah dosa2 masa lampau kot. Dok xbacae Alkahfi ke. Ape ke. Manalah kita dok tahu. Itu semua masa lampau nyer ‘pembayaran’ kan!! Tetap…

Betapa bertaburan isu2 hot ( pinjam quote blogger sorang tuh ) masa kini. Pentingnya. ADE AKU KESAH?? YANG HADO!! Hehehe. Ape yang diperkatakan xde kena mengena ngan aku. So, wat pe kite nk lebih kuah dari sudu. Buat hal sendiri sudah, sampei satu masa. Orang nak kita tolong, ensyallah. Khidmat terbaik akan dihulurkan. Dunia dan akhirat. Hiks!! Amal soleh katenya. Kurang2 ade gak bekalan kat ‘sana’ nanti. Bukankah dunia itu diumpama jambatan yang mnghubungkan ke Negara akhirat??! Nih xsama cam projek jambatan lurus jambatan bengkok tuh. Malah lebih advance lagik. Ahakz!

Maka dalam kesempatan sedikit nih, aku m’umumkan. CUTI umum lah tuk blog nih sementara waktu ( ±72 jam ). Serabut dah la nih. Itu nk piker. Ini nak tumpu. Berpinar gakz la kapla nih. Hehehe. Sendiri buat sendiri maw tanggung la kan.* carut diri sendiri *. Biar orang ‘buat jahat’ kat kita, tapi jangan kita wat jahat kat orang, itu konseo utamanya. Pernah lak tatkala yahudi2 madinah melempar najiz pada nabi, nabi melontar batu kat diorang? Ader?? Xder kan. Itulah kekdah pendekatan dakwah dlam kehidupan seharian kita. Xmampu carry banyak. Ckit2. Huhuhu

2 last papers 2nd xm-2nd sem. Will be 26th april & 30th april 2009. Subj agak berat gak laaa. I try ma best tu maintain pointer. Hehehe. Aku berusaha, aku jua akan tawakal. Ape yang terhasil, sama2 lah kita nantikan masanya. Gumbira kah, sudih kah, riang kah, duka kah, itu smua xde nyer aku nk amik KESAH. Aku tetap akan steady jer. watpe nk kacoh2. Wat buang Karen je. Hehe

Till end of dis month. Jadual aku sememang nyer penuh. Dari subuh sampai malam. So, pada sesapa yang berkenaan, sila amik perhatian k. jangan sesuka buku lali abah kaw je kata aku sombunk or kekwat segala. Nk rasa makan siku jurus tapak naga delapan. Meh cnie!! Hengat aku takut ngan kaw! Ahakz! Pagi. Aku kelas, abis kul 2 petang. 2-3 waktu aku rehat ( TIDO ). Petang kul lima suku training volley @ bersukan. Kluarkan peluh. Bukan MEMONDAN kt umah. Labuh telor, lebar punggung. Malam pas maghrib layan reality TV. Pas isya’ study till kul 11. 12-1 ready tuk tidow. Camtuh secara general nyer aktiviti seharian aku. Tertakluk pada pindaan jugak. kerana aku tahu serta aku imani. Kita merancang, tuhan juga merancang. Namun sebaik2 kesudahan ( perancangan ) dari DIA yang maha mengetahui. Yang kita nih lak.. dok patjam CLAIM hikmah segala. Haiyoooooh dik nun! Xtau nk cakap ape dah…

K r. masa tuk aku buat kerja lain lak.. KARISMA lagik.. persediaan HARUS jitu. Xley cukup2 makan je. Persediaan as atlit. Persediaan as TETAMU yang bakal disambut ( camla nnt cara sambutan nyer tu yer ). Mende2 tuh kena amik perhatian gakz. Xley hilang focus on dat. Yang kita bakal hadapi. Bukan calang2 orang. Hebat dalam perancangan. Bagus mendamaikan hati. Bijak menyusun masa. Pandai bermain perasaan. Xhebat kalo da camtu perihal nyer?? Sama2 la kita fikirkan. Sebagai orang ‘luar’ nih. Terima jerlaaaa. Orang kita nih kan kaya HATI, JIWA & perasaan, layan jew. Kang kecik hati lak kan! Ape boleh buat!!!

No comments: