FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Thursday, March 19, 2009

:: bulan ke-4 ::

Salam semua..

Arinih 19hb mac. Telah 4 bulan puan noor’aishah meninggalkan aku & family 19 adalah angka yg xkan aku lupakan. Pantas masa meninggalkan kita. Kita jua xmenyedari masa berlalu meninggalkan kita. Tapi dihati aku tetap tersemat kasihnya seorang mama yang pernah menjaga aku bertahun2 lamanya. Huh~ muda lagik da xde mak kan. Ilang ibu berbapa seorang. Aper2 pon, aku bersyukur. Kerna perginya mama bukan pergi yang kosong atau sia2. Malah mama telah meninggalkan sumthing yg boleh dibanggakan. Thanx ma! Allahumaghfirlana zunuubana, waliwalidaina warhamhuma kama rabbayana soghira


-- hazmi faiz, fred, n Hazim fikri... 3 of us tuk mama --

U know wut. Aku nih mmg nak bangga. Sbb nyer, aku bisa menguruskan jenazah mama dan ahli2 kerabat yang lain. Bukan la atas upahan semata. Ala qaryah masjid ader. Biarla depa dok uruskan. Owh no!! dat’s not us. Kami cam mane pon akan berjuang tuk menguruskan ahli keluarga kami seboleh mungkin. Evendow, orang mesjid tuh konon2 nyer menyanangkan hat derang da uruskan jenazah berpuluh2 tahun. Ader aku kesah??! Gerak kerja still ala kada n BULLSHIT!! ( semua nih berlaku depan mata aku ) tuh aku berani cakap


-- bakti aku terakhir dikala mama masih bisa disentuh.dibelai. syukur alhamdulillah--

Xkesahla ko imam ke. Ape ke imam semayang mmg ko hebat. Tapi when u face mayat??! Hebatkah??! Jantan kah??! Berani kah??! Tuh yg aku agak kesalkan.. suh la sesapa yg bung bang bung bang kt depan dok tazkirah org itu ini. Bagi dia uruskan jenazah tgok bukan memperlekeh atau mempersenda. Korunk xtau, nih reality dok terjadi. Mengejar sangat fardhu ain nyer. Hat kifayah. Ader di HAPIK??(dialek n9 ) Xder laaa. Nikmat syurga masing2 katanya. Ko nak ke nurraka lantak kaw!! Itu kot konsepnyer. Aku pon xtau



Jangan beranggapan aku nih ikut emosi atau marah xde maknenyer nak marah2 segala. Coz kita nih bukan la siapa nk marah2 juz skada memberi komentar yang berkenaan, nak lebih2 xmampu pulak. Stakat yang boleh je laaa. Satu perkara yang aku sedar is. Hebat mane pon kita. Masih ader mende yg kita xtau atau xpernah alami. Hebat berucap dikhalayak. Cube cakap depan2 ( 2 orang sahaja ) boleh??! Bergaya sangat berfesyen. Bile suh pose depan camera. Boleh??! ( contohnye!! ) kuncinya is PELUANG n RUANG. Xbanyak pon sikit jadi la.. jangan sesekali mempelecehkan orang lain

Biarpon dia tuh ronggak gigi. Sumbing bibir, juling mata. Hikmah penciptaan tersurat sudah. Ronggak gigi. Xley makan mende keras2, kasar2.. makan mende lembut jer. Soft. Maka percakapan pon lembut. Sopan santun lembut gigi dri lidah. Tuh rahsianya.. cuba bagi yang ader gigi tgok. Selagik ada apa. Semua dibalunnyer tuh yg cakap kasar semacam jer apatahlagik tuk dok salah2 kan orang itu ini. Mmg terer!


-- nanti sanak sedara kaw pon akan anta ko kemari! motif nk kekwat2 ibarat memperleceh org len! --

Sumbing bibir lak mmg byk salah faham la.. tapi hangin2 yang terkeluar tuh ikhlas dri hati dia. Sedaya upaya tuk memberi kefahaman, ats ape g dituturkannya lihat, bertapa bersungguhnye orang2 ini. Cube lak set2 bibir Angelina jolie @ whitney Houston. Kan main lagik laaaa. Cam berteh goreng. Sepatah orang cakap. Seperenggan di balaz. Baguz laaa. Ader instinct mempertahankan diri. Itu la cara mensyukuri nikmat katanya. Baru la ditambah nikmat itu ( makin besar la lips kaw! Rahmat & nikmat bertambah ). Dalam masa yg same. Xfaham tuh kita faham2 kan, yang petah betah nih. Sesame kita amal ma3ruf nahi mungkar tuh kan tuntut dalam agama. Addin hak.. xgituh!! ( pose2 cari sejadah )

Mata juling??! Juling banyak juling. Juling air ader, juling itik ader. Buat2 juling pon ader. Ahakz! Mana satu kaw nak??! Pilih jer. Paling sempurna julingan adalah juling itik! *ops!! Sapa xtau juling2 pon, mata tetap vogue tau. Bulu mata xmoh lentik 3 inchi. Eye liner haram sebatu da Nampak! Memperhiasi kelemahan dengan determination yang tinggi. Memotivatekan diri ats kekurangan positif sgt kan!! BRAVO ko byang kan lah. Kalo depa2 nih mmg BUNTANG matanyer.. ape lagik ditaruk kt mata tuh??! Agak2, cincin permata ade x?! huhuhu.. metaphore xley blah.. yer laa. Bukan ape. Lain padang lain belalang, lain orang lain ragam biarpon idung sama2 penyek( jawa sgt!! ) miehahaha..

Kan dah! Aku nih xley nk start r lagik2 bab tarbiah insaniah nih.. mmg pelbagai rahsia kehidupan & penciptaan terungkit terungkap. Ada yang bleh terima. Ok la.. set2 yang xsedar dik untung tuh.. tetap keep blaming on me.. mengutuk orang katanye ade plak aku nih reti nk kutuk2 orang, org yg kutuk2 aku ader la xjadi kudis pon kat aku if mereka2 tuh dok pakat ngata aku. Kite jumpe la kt mahsyar nanti, biar aku lambai2 jer ko dri jannatul a3la. Tgok kao kt dasar aljahim syurga 7 peringat, neraka 7 aras. Ko nnt aras mana aku xtau! Mudah2an aku peringkat tertinggi.. amin

Sekian wassalam. Xley truskan, nnt lagik merapik meracau2.. ke g darul syifa’ lak nnt.sebab per??! Sbb kena sampuk dik jin xmoh kalah. Belaan sapa??! Aku xtau.. ahakz!!* matila kaw!

No comments: