FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Monday, January 26, 2009

:: rehat jup ::

Salam semua

Sedeynya lahai… aku da xboley main boling or volleyball ( both my fav sports ).. buat masa nie.. haih!! Ape laa yg terjadi kt aku nih. Ader je mende yang kian hari, byk mende yang di’tarik’… sebagai manusia, aku bukan HARUZ malah wajib akur n redha dengan segala ketentuan yg terjadi. Semuanya dri tuhan yang maha mengetahui… dri DIA kita datang, pada DIA jua kita kembali.. sehat kita, sakit kita. Semua akan kembali padaNYA…


-- bowling owh bowling!! ( yahoo images )--

Bak kate orang, kitanih sekadar watak yang menuruti skrip yang diberikan.. peranan mesti dibawa dengan baik untk menjadi yang terbaik.. walau siapa pon kita. Selagi kita jujur ats ape kita laku, selagi itu keberkesanan watak itu dpat dirasai. Selain skrip yang sangat2 bagus… wallahua3lam…

El kesahnya, kenapa aku ngak bisa main volley n boling, bcoz tangan aku alami injured yang agakz ‘dalam’ antara mahu @ idak… aku kena rehat for several months.. huh!! Ape nihhhhhh..!! aku nk wat ape weyh kalo xdpt wat mende tuh.. xkan nk dok dlm umah jer patjam… men bola tuh xyah cakap.. kaki je sehat. Tapi tangan tidak.. xseimbang la tuh.. tangan penting beb.. ahaha!! ( tetap nk main gak )


-- haih!! bila la aku dpt men volley nih ( yahoo images ) --

Aku nih kan degil… keras kepala lak tuh. Sape xkenal fred, sape xkenal nadzeem kan.. hny ckit org yg kenal aidil… hehehe… mak aku ajar, jangan manja kan diri. Sakit ker ape, bgun n bangkit sendiri jgn terlalu diharapkan suap. Nnt da tenat xder siapa nk urus… hehe. Manjakan diri xboley. Dimanjakan xper. Kikiki. Best per dpt manja ( sifat ok!! Bkn name orang. ahakz).. segalanya seperti disyurga.. ahakz..



-- nihla balasan tuk yg degil!! ahahaha... len kali jgn degil2 k (yahoo images )--

Skarang nih, xdpt merasa da semua tu… aku la keseorangan mencari tempat tumpah sayang, lokasi berkongsi cerita ceria dan ria… dulu, mama je la aku luahkan segalanya.. baik suka atau benci. Satu pon x aku sembunyi. Iya aku kate yer, tidak aku say no!! buat ape nk selindung ngan mak sendiri. Dia yang lahirkan kita. Maknenye dia dah percaya kat kita. Dat y dia dengan beraninya melahirkan seorang insane yang bergelar anak…

Begitu besar risiko yang diambil oleh seseorang ibu ( sejati ) bukan mak atau ibu jadian!!! Dia xsendiri xtau yang dilahirkan itu permata @ sampah!! Elok jadinya. Alhamdulillah.. sampah jadinya.. nauzubillah… betapa beratnya persoalannya dia di ‘sana’… kena jawab semua tanggungjwab n risiko yang telah diambil.. even da sampei peringkat ‘merdeka’. Namun itu bukan kuncinya. Coz yang menjadi asasnya is sumber ‘saham’ yang sanggup dilaburkan… huhuh

Eh jup… nnt bersambung … ader hal…

1 comment:

PunggukRinDukanCocoCruNcH said...

men volley gak ke, slalu men kat mana