FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Wednesday, January 14, 2009

:: beza 2 perkara ::

salam semua..

psot nih aku amik dari bulletin frenster… konsep kopi pes jer la erk.. ahakz!! Bukan ape, cam menarik je ape yang ditulis nih.. sape la agaknya kan yang buat mende nih.. spertinya dia seorang yang pernah dikecewakan. Lantas mencari formula diri sendri bgi mengapai keceriaan dlm diri. Satu terapi yang agak baik bagi kesihatan dalaman sedang berkecamuk..huhuhu

beza cinta n suka.. pernah jatuh cinta. Lantas menjadi suke kerna yg tercinta ( dicinta ) menjadi hak orang lain ( mungkin !! )… maksud suke tuh, aku interpretasikan sebagai redha ngan kebahagiaan “ain cinta”( mende or orang) yang dicintai. So,sebagai manusia, past is pass. X Boleh lagik cinta, lantas suka ngan kebahagiaan. Redha. N pasrah.. kerana ia adalah ketentuan yang maha esa. Xbaik hasad2 dengki nih.. kan berdosa.. hehehe. Xboleh cinta. Maka suka aja..



sperti sebelumya, dlm bab cinta2 ni. Aku ade pandangan yang len dri kebiasaan yang org len ade. Coz aku mmg suke akan tidak samaan. Dan penciptaan manusia itu pon berbeza, laki n wanita. Kan beza dua tuh. Laki xsama ngan laki. Laki xsama ngan pompuan. Dat’s fact. Mungkin boleh dikatakana sama adalah responsibility memakmurkan bumi allah… makmur luaran. Murni dalaman. Udara, laut, mahupon darat..



ramai yang bercinta sanggup menjadi korban dlam cinta. Sedang cinta yang sibuk dilalui bknlah cinta terHALAL matau cinta teRESTU. Semuanya berpaksikan cinta amarah. Huh! Ustad sngat kan.. ahakz. Biasalah. Aku xpenah jatuh dlm cinta. Hny cinta yg jatuh dihati aku. Aku cintakan manusia. Manusia seluruhnya. Manusia seramainya. Mana pon mereka. Aku adalah pencinta manusia..

manusia diwujudkan untuk hidup sesame sendiri. Saling memerlukan, saling mendokong hasrat, impian dan cita2… kita adalah yang tercinta sesame. Jika udah cinta. Soal suka usahlah dibangkitkan lagik.. xde ertinya da cinta itu ngak ada yang suka. Sedangkan inti cinta itu sudah termaktub soal suka… suka dalam cinta. Bukan cinta dalam suka.. hehehe

berbalik pada adanya rencana2 seumpama ini keluarkan.. kerna yang mnulisnya adalah manusia. Dia mengenali siapa dirinya. Dia mengetahui ape yang sedang dan telah berlaku keatasnya.konsikuen nye, terhasillah perbezaan ringkas ini. Mungkin hanya ini yang dinampaknya besar tuk di kongsi bersama. Hehehe. Ats dasar menghargai luahan idea yang sebegini. Aku mengucapakan jutaan terimaz yang tidak terhingga. :: peace ::

sudah dinyatakan di atas. Sipenulis pasti (80%) merupakan korban cinta. Biarlah cinta amarah atau cinta indah sekali pon. Dia tetap telah menjadikan kemalangan dlm dijiwanya sebagai bingkisan untuk semua.. sharing is caring ( mungkin pendekatan yang cuba digunakan ) aku hanya membuat satu prediction. Terpulanglah nk nilai sbgai –ve atau +ve. Sebabnya. Lain orang lain pandangan.. aku hnya mlontarkan komen..

so, korunk tgok la ape yg ader kt bawah nih erk..hehehe :-

1-Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang. Tapi di hadapan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.

2- Di hadapan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja.

3- Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku. Tapi jika kita melihat ke dalam mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.

4- Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu. Di depan orang yg kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.

5- Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata. Di depan orang yang kita suka, kita akan bebas berkata apa saja.

6- Kita tidak akan merenung mata orang yang kita cinta. Tapi kita akan selalu merenung mata orang yang kita suka.

7- Bila orang yang kita cinta menangis, kita akn turut jua menangis. Bila orang yang kita suka menangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira.

8- Perasaan cinta bermula dari kata. Perasaan suka bermula dari telinga. Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika cuba menutup mata cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang yang hidup akan mengalami ini dalam hidup mereka.

No comments: