FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Monday, October 20, 2008

:: thanx kawan2 ::

Salam semua…

Baru jew abis kelas. Rinie kelas aku hanyalah satu sajork! Xmampu dah nk wat byk2 kelas nih. xtertanggung rasenye. Biarlah hanya lite2. Yang penting aku ley carry up ape yg aku bawak tuk kali nih(sem nih)… tuhan maha kaya.. DIA bgi sedikit kepayahan kt aku, petanda tuk aku rasa kesenangan akan datang. ENSYALLAH. Aku kena +ve thinking. Kuat kan semangat, biar ape pon terjadi. Ape pon orang buat. Sesungguh ALLAH sebaik2 pemberi balasan. Keadilan akan menang ß pesan & nasihat kawan2. Thanx guyz!!!

Sejujurnya, aku mmg xberapa nk stabil skarg nih. macam2 la yg aku dapat, yang aku rasa. Yang aku kena. Yang aku alami. Huh!! redha dan sabar jew la.. nak dilawan xberdaya. Nak dibiar tak tertanggung. DOA & zikir menjadi teman… xper, baik pon dpt rase semua nih. mengeratkan lagik hubungan dengan TUHAN yang mencipta segala. Alhamdulillah…

Xtaula nape aku nih… lembaran baru lum agik dpt aku nikmati. Walaupon da hampir 2mggu kt snie. Ape yg diidamkan time kt msia dulu, lum agik aku rasai. Halangan demi halangan aku terima. Kang buat doa kat cnie. Orang kate “…sejak 2 menjak nih, sejuk jew masuk blog nie. Kearah ketuhanan sangatttt…”. Kire xpe laa, kita bukan la patjam nk hamun maki orang kang. Kestabilan emosi tuh kenalah jaga. Kalo dok patjam hambur2 sana sini. Without any point. Watpe??! Gila meroyan ke kaw kan?!! huahaha.

Cukuplah sorang dua dah ader giler meroyan lupa pangkal jalan. Perlu kew nk diteruskan warisan keGILAan ittiew?! Orang makin lama, makin ramai generasi berkualiti, nih makin ramai pula yang lupa identity. Ahakz!!! Xmoh aku… skrg nih, kita juz PEMERHATI semula. Perati jer gelagat keliling. Baik diam, buruk pon diam. Wat pen k kecoh2 hal orang. kita sendiri pon belum tentu ke +ve. Kannnnnnnnnnnn!!! Xder la persimis kate nk ke –ve. Juz BERINGAT!! Pemilik hati itu RABBUL IZZAH. Makanya. DIA tahu siapa layak diHIDAYAHkan, sape yang sebaliknya… wallahua3lam…

Suasana eidilFITRI ader lagik laaa, walaupon suam2 kuku. Ia tetap sumthing yg perlu dirai. Kegumbiraan itu xkenal masa. Bile2 pon bisa kok!! Antara nak ngan xnak jer. Masa digunakan sebaiknya demi kesenangan hati. Bukan diABAIkan sesuka hati… lupa kew kat DEMI MASA!!! Renung2kanlah ayat al kareem itu. Semoga ia bisa memberi istifat yang bermanfaat tuk kita semua… bi iznillah taala…

Okla, nk sambung study ckit.. xm nk dekat dah… hehe. Sebelum terlupa. Buat yang telah sudi dtg meraikan sambutan hari raye kelmarin. Thanx a lot… korunk mmg best. N sporting. Selain tuh. yang sudi menjemput kami itu juga. Ingin diucapkan ribuan terima kasih… (rupa2 nyer masih ader lagik yg nampak aku kt cnie :-( ) ingat ke dah jadi keTIRIan dlm pandang, rupa2nya masih ader yang sayang. Hanya tuhan yang dapt membalasnyer.

Nak buat besar2an xmampu. Kita pon dok sorang2 la nie(setakat hari inniew). Nk buat boley jew. Tapi nnt tym nk mengemas nyer tuh.. tak terDAYO den nih hah. Stamina tuk study kena maintain gakz. xley la nk menzalimi masa n ruang study tuh. tuh xadil name nyer. Jika ader kelapangan yang lebih luas n besar, ensyallah akan diadakan besar2an. Besar mana tuh xtau la plak kan… wait n see jew laa… huhuhu

Itu pon ade yang dijemput xdtang. Sedey je… siap la nnt. Tau la ape yang bakalan berlaku.(ugutan nih!!!) boleh masuk ISA. Hahahaha. Yerlaaa, orang xsudi nk dtg ke umah kita kan… nk buat camner.. redha jew laa.. lagipon, perkara dah lepas, buat per dikenang2kan… life is must go on… kan~~~~

Akhir kate. Yang bakalan XM tuh semua.. bittaufeq hendaknya… study la sebaik n semampu boleh. Sama2lah kita mencapai impian kita.. Berjaya didunia. Tuk menikmati kesenangan AKHIRAT.ensyallah.. GUDLUCK guyz!!

FRED

No comments: