FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Wednesday, June 11, 2008

:: hardees jer laaa ::

Salam semua..

4hb-11hb. Semggu sudah aku keseorang dirumah. Kawan2 lagik 2 orang balik shah alam berjumpa keluarga tersayang. Blokmate pon balik gakz, umah sebelah kosong terus langsung xder orang. umah bawah tinggal lagi 2 orang. tuh pon dah nak balik next week.

Waaargh!! Mati aku camnih. Nak wat ape pond ah xtau dah. Sekelompok2 yang kua meninggalkan bumi irbid. Arinih jer ader lagik group umrah yang bakal berlepas/bertolak. Yang balik msia arinih pon ader gakz, 2-3 orang.. aiyooooooooooo!! Wut da bored day..

Tuh baru tuk sehari dua nih. tunggu 15 hb nnti, lagi sekumpulan manusia lain pulak yang akan berlepas pulang ker msia… dlm 12 orang kalo xsilap aku. then 17 hb, 18 hb. Tiap2 hari ader yang melangkah kluar dri perkampungan hijazi nih. aku jer, ‘xtau lagik’ bile nk berangkat kan.. huahahha. Erm, sikit masa lagi xder la aku kt cnie… pastinya, sumer orang gumbire bile aku xder kt cnie kan!! uhukz!

Memandang elaun MARA kt sana snie dah naik. Elaun aku nih bile la plak nk naik kan! kiamat 2 kali pon belum tentu akan naik. Ade ura2 nih naik, dah naik. N naik itu naik ini. Tapi sampi laaaa YANG ADO.. cakap ngan airliur mmg free, sume orang ley cakap kan!! huhuhuh. Tapi bile ntah nk naik nyer, aku pon xtau. Bile refer kt orang2 yang berkenaan.

“…aik! Camne ley xcukup lak??! kitorg cukup jaaa…” owh.. statement VD.. erm, aku juz nk letak statement as tambahan jer. Xmoh komen sebab aper statement nih ley wujud.. coz aku pernah komen pada previous post.. carik la mane post yang lepas tuh erk…

Xtau laa, orang nk naik kan elaun, naik la, xmoh naik kan.. xper laa. Wat per kita nih ala2 meraih simpati memintak sedekah kan… cam pengemis lak kekadang tuh. so, biarlah orang2 itu buat kerja nya.. bape nk bagi tuh. ikutlaaa, malas nk cakap dah.. lagipon, kita nih bukan pandai sangat dlm bab2 pengagihan harta2 orang islam nih. juz biarlah yang a3lim ulama’ yang settle down kan semua mende nih.. pasrah mode~~

Satu mende is. Duit dah kering! Nak makan aper pon xtau dah. Nk makan syawarma xmampu beli, juz sekadar hardees jer. Tuh pon ngan kupon taw!! Xder kupon xdapt la aku makan... Ader ker ko beli syawarma ngan kupon segala??! Xder kan!! buy one, get one free konsepnyer. Huaahahahaha. Lagik satu, nk belu humus pon aku xmampu, sebab xder kedai humus yang gune system membership card. So, juz KFC jer la yang mampu, sebab ader VViP membership card. Huahahaha.

Nak xnak, makan dikurangkan. Minum jer la yang banyak… atas meja nih, penuh ngan botol2. Kotak2 tin2. Semua nyer air pelbagai perisa dan rasa.. dri nenas ker skyjuice nyer. Yang paling banyak is apple juice.. then mango. Sbb aku least take air2 karbonate nih. membunuh diri katenya..

bak kate sorang tuh kan.. seolah2 meneguk racun ipoh gamaknya. Huhuh. Walhal, tym da ramai2 dialah yang kan men lagi yang gogok botol pepsi sebesar alam tuh!! *ops!! Sapa la tuh kan.

K la, nak wat kerja ckit nih… tapi xtau nk wat per.. hehehe. Basuh dapur dah, basuh bilik air pon udah. Nak wat per erk??? masaaaaaaaaaaaak??! Huh, xyah.. sebab bekalan cinnabon stil ader lagik. Hahaha. Then pizza pon ader lagik. Juz tinggal nk bakar jer. hehehe

No comments: