FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Sunday, March 09, 2008

:: join SKALI (ii) ::

Salam Semua..

Semalam berakhir sudah program bersama badan kebajikan anak2 johor Jordan. Nk sebut anak boleh. Nak sebut pelajar pun boleh. Tapi eloknye disebut sebagai pelajar la kan. kang letak anak kang. Orang pikier aper plak kan.. igt HANAK AYAM*ops!! Igt HANAK HIKAN*ops!!... wutever~

Program kedua dalam mggu yang sama selepas international exhibition kt yarmouk university. Univ sape aku pun xtau*lariiik** ...tabah & gigih sgt nih menjoin segala jenis program berturut2. Bukan stakat dengan BKPJJ jer. BKAN(badan kebajikan anak negeri) lain pon ader gakx wat acara. Termasuk la BKAN aku. BKASJ(selangor)... tapi depa bekerjasama ngan BKAN PERAK & KEDAH(3-3 taklukan B.A skrg nih…huh!!)

1st all of. Sori xdpt join tuk program ala2 seminar tuh kan… walaupon aku xpegi, tapi aku GREDkanlah sebagai meletopz gakz laa. Sbb nyer mengalahkan talkshow ternama dunia katenya.. xtau la plak kalo indah kada dri ruper kan. hope nyer itulah(mengalahkan) yang seharuznyer.. tgok tang organizer2 nyer pon. mmg hebat2 belaka. So not wonder lah..congratz guys~

Ok2. Da main story here it is… aku nk berkongsi sikit ape yang telah pelajari & perolehi ketika menyertai program anak2 johor. Satu mende yang boley dibanggakan is. Inilah dia satu2nyer acara @ program @ aktiviti yang berKONSEPkan kebudayaan & warisan negeri. Lain daripada yang lain… selama nih, kalo name nyer aktiviti mane2 BKAN. Mende yang sama jer laaa. Sampei ke tua, itulah natang nyer..

HARI APRESIASI SEJARAH DAN BUDAYA…kelas sgt kan nama program dia… aku sampei la nih xdpt nk sebut perkataan kedua tuh ngan btul… mana ntah si …. Dapat dat term… ko blajau kt mana hah??! Nak gak aku tau… kot2 pas nih aku lak yang ley lawan HARI APRESIASI ko tuh.. miahahha*matila xmoh kalah kan**

Pelbagai aktiviti yang depa jalankan. Meriah xmeriah tuh xyah cakap la kan. da pon program berkonsepkan ‘open air’... tipoo la kalo kate xseronot or hambar… 2-3 ‘orang’ yang ader tuh pon da cukup mengamit suasana. LAHA sgt kan!!! memasing ader title AMN. Xreti2 nk mendiam. HOGHOK kan main. Sampei dah xcukup napaz dah nak ketawa ria berjemaah

Bukan setakat suka ria mahupun ‘hiburan’… malah, ader jua teknik & kekdah pengabdian diri kepada TUHAN yang maha AGONG. Kita(penganjur) maseh lagi sedar yang kita nih dok bumi ANBIA, bumi kinanah lagik tuh. mane la boleh nk tinggal2kan suruhan/tuntutan2 agama nih… bangga ngan penganjur, coz tidak terlepas pandang kewajiban seorang hamba terhadap PENCIPTA nya…

Waaaah, kan main lagik la nih aku melambung2 kan penganjur kan… boleh laaa, sebab kawan baik nyer aktiviti kan. xkan nk lazer program kawan baik plak…<- statement si*L yang selalu aku dpt dri set2 yang xpuas hati ngan aku dari dulu…

Ntah ape ntah masalah derang tuh… nk aku komen +ve, buatlah kerja betul2. Nih asal tangkap siap jer. Manelah aku x ‘mengomen’. If kawan aku nyer program x chantek. Tetap la kena komen. Dah mende xlawa, kita cakap la xcantik. Xkan yang HAUK BAUK pon nk kate meletopz kan. tuh TUGHIK & BUTOO namo eiy!!!

Dah jadi adat manusia ferasan, yang xcantik tuk tetap nk perasan cantik n meletop… dah tuh camno??! VD jer gamaknyer… sedau2lah diri tuh… len kali jgn kekwat bebenor…<-matila lari tajuk dah!!STOP nadzeem!!!

kk. kite terus pada acara2 yang depa langsungkan. 1st skali as I state b4, ader pertandingan wat banner ngan khat. Secara serentak. Seawal jam 0830(aku ikut tentetif nyer waktu yer!!) start, sampei la azan zohor, solat jumaat. Lama gile kan??! wat banner ngan khat jew pon… tapi…..............


Nak tau kenapa jadi cenggituh. ANDA sendiri tahu jawapan nya… yang khat & banner tuh xjadi masalah, yang beriya2 masalah nyer nih. wakil yang menyertai tuh…HAREMMM kambeng btul… YOKYO ORRR jew kate

“…boleeey…”

“….alah, setakat kul 8pagi tuh, boley jew sampei….” Sekor2 bgi janji VAVIS…*matilaaa**

Kesimpulannyer, program dimulakan ngan pertandingan wat banner & menulis khat pada hari pertama. Kendian pas solat jum, acara yang mengamit suasana yang ntah cam ape aku describe pon aku xtau. Tapi HAVOC kan main.. maunyer xhAvoc, dah ada sekor MH berjeragat dok provoc bagai nk rak. Walhal xtau ape2 pon tang acara tuh. dia igt dialah acknowledge kan…walhal bertingkat2 dungu nyer*hampun MH hampun ** Acara yang dimaksudkan adalah KUIZ berkenaan ngan negeri darul takzim…

Tuk akhir kalinyer, acara disiang hari pada hari pertama adalah pertandingan memasak… aku masuk tuk acara nih. sebab membalaz dendam last year time family day xdapat masuk… so tahun nih, seb baik johor buat pertandingan memasak. Aku aper lagik. Ibarat sudah ngantuk disua bantal lah kan… nak tau aku masak aper?? Nnt kan da next post yaa…

Da~

sekian,

nadzeemydeal

4 comments:

FabulouswithAs said...

huhu smgt gilos kan org tuh ..mengalahkan ahli joho sndrik...hakk3..

fred said...

kureng kamoo asma!!
semangat la kita nak...atleast ade mende yg kita bawak balik..
dri org tuh,,
langsyung xder ape2..
miehahahahah

FabulouswithAs said...

hahah..aku exam ler ari sabtu..tros xde mud nk join..sape soh wat tyme org exam..kalo x aku org plg setie ok ngn joho..hak3..yela mknn konfem sdap2..besela org joho msk mmg plg sdap..xde tandingan..hahah

fred said...

alah!!! alasan jew sumer tuh...
pooorah!! huahaha..
setia la sgt...
lain2 program pon sama jer aku tgok*ops!!!