FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Saturday, February 02, 2008

:: KeY muGggG !!! ::

..salam sumer..

Antara perlu dan xperlu, nk ker xnak erk aku criter.. ntah laaa, aku pon kompius nih.. nek kematu aku memikiau kan nyer… ape2 pong, dah kerna dek terlanjur nk menaip nih kan. aku truskan ajer la, pantang aku langkah berundur**sastera sgt kan!!**

Erm… main storynye is smalam(jum) saiyidulaiyyam katenyer. Tapi xder ape2 pon yg nk sai2yidul kan. everything cam biase. Nih kerna aku sendiri jugak la kowt, xpandai nk mengisi mase2 yg ado nih ngan pengisian yg sewajar nyer. Malahan, penuh ngan perkara2 xwajar… maka, kenalah sedar**insop mode**

Tapi…!! Dlm ari2 jum nih lah, ada jew org nk naik kan hangin aku. aku rasa, bukan aku jew yg leyh angin. Sesape yg kena ngan mende nih pon leyh hangin satu badan. Lelagik yang badan XXL*ops!!!. Sah2lah yg bersaiz gabak nih byk angin nyer kan, kalo tang buang @ lepas angin lak, dia jew yg boley menaik roket**pitammmm**

Tuh juz selingan dikala permulaan..boley!! kesahnyer camnih(yg sbb aku nek hangin tuh laaa)… elok2 kita pas blik dri solat jum. Belum aper2 lagik dah kena PUKIMAK(kena tulis ngan jelaz, wif out sensoring!!)… sbb nyer, inilah dia mende yg nk aku highli8 kan. perkataan PUKIMAK tuh. maaf pada yg rase ini adalah satu kekesaran dlm bahasa…aku kan xreti nk jage bahasa, xtaw ker...???!

Korunk tau sape yang cakap mende tuh?? sape lagik kalo bukan anak murid org melayu. Elok la tuh, cikgu bijik, murid pon bijik gakz!!! bijik aper aku xtau!!! Faham x nih?? xfaham2 gakz, mmg dasar LAMPI tahap dewa… yg cakap tuh dak2 ARAB la… sape lagik kalo bukan dak2 xbertamadun tuh kan…

Tuk menambah ketidaktamadunan depa tuh, diutuskan la seorang mahaguru tuk mengajar depa bahasa2 ‘indah’ itu. Tang kena bambu dlm blog, tau plak nk critic2 n caci2 orang xhengat dunia. Kate orang tuh xtau jage molout la, xreti hormat orang lain la.. nama jew blajau itu tuntut ini, tapi maki n carut2 kan orang bukan men lagik…

So now!!! I’m asking u.. sape sbenarnyer yg kaw cbuk2 katekan nih. U or me...?? bloody shit!! Nk kuar kan any compliment or critics, make sure la yg awak tuh xlakukannyer. Paling2 pon nk sgt buat, xyah la sampei org len tau. Baru la 'maksud' compliment ko tuh sampei… nih x, ader hati nk kritik2 orang, walhal tepuk air didulang tempias muka sendiri…

Aku mmg xder amik kesah pon ngan mende2 lepas tuh. yang aku jadi kesah nyer skrg nih. aper gune la peranan u as MAHASISWA. Yg dah dicanang, yang dah disuaikenalkan ngan NILAI TAMBAH segala, tapi YANG ADO!!! Kesannyer, buat rugi budget jew. Komen baling batu sorok tangan bukan men lagik, tapi dalaman HARAM ado!!!

Cube la ajau dak2 yg sedia xbertamadun tuh ngan perkataan yang indah2 ckit. Nih boley lak ajau PUKIMAK.. asal x ajar PUKIPAK. Asyik mak jew, pak la plak… walaupon aku tahu ader makne lain dri perktaan yang sama, tapi adatnyer kite orang MALAYSIA. Menafsirkan perkataan PUKI itu sebagai…..(nk kew letak gak tafsiran nyer disini??)

Asal jmp orang MALAYSIA jew, salam xder. Aper xda. Tau2 kena PUKIMAK. Xker terkulat2 orang yang kena tuh… buatnyer ader parent or mana2 pelawat dri Malaysia datang, tuk tgok or ziarah anak2, menantu, sepupu sepapat sedara mara. Asal nk g jalan2 kua amik angin sekitar sni, kena sapaan maut. Xker KIWAAAAK namanyer tuh…

Aku nih bukanlah nk tunjuk baik(xder la baik mane pon).. baik lagik jan2 cover tuh kan. maklumlah, memasing bermartabatkan LINDUNGAN KAABAH.. asal bukak jew molot, mutiara bertabur2 jatuh berderai. Orang ramai bukan main lagik la mengutip satu persatu tuk dijadikan kalungan kan**azimat cinta**

Mmg aku btul2 xpuas hati… asal nk PUKIMAK kan aku lak???!!aper masalah nyer… aku der wat ape2 ker kat kaw,hanjeeeeeeeeeeeeeeeeeng!! Syial tul arab nih. dah yg cakap tuh syial. Ape tah lagik yg tukang karut mengajar tuh kan… aku cakap lebey kang, kate kerja kita nih tau nk bamboo n melaser jew. Dah kite diam, dia lak saje men cucuk2… fantuekz btul laaa!!

Xper2. Sabar yer nadzeem yer… orang2 mmg cam tuh. xley tgok kite diam. Mula lah karang saje nk api2 kan kite. Then tggu kite kuar statement… pas tuh mula la carik salah orang itu ini.. dah resam hiduop manusia mmg cam tuh, kaw sabar jew la erk nadzeem..perSETANkan depa2 tuh… sekor2 berpalitkan topeng SETAN

Da~… baik stop skrg dari meneruskan pemPUKIMAKan ituh..

Sekian,

Nadzeemydeal..

5 comments:

Anonymous said...

persetan..jgn x persetan..

ko kan setan..oops..

ape ni nokk?? dorunk mmg jahat kat org malaysia kew??

Ahmad Saifuddin Amran said...

Aku juga menghadiahkan 'kalimah' yang sama kepada si mahaguru tersebut. Semoga dia bertaubat dengan sebenar2 taubat kerana satu ucapan 'kalimah' tersebut oleh orang Arab adalah satu saham dosa baginya. Kalau sorang Arab tu ajar lagi 5 orang kawan dia, maka berganda-gandalah saham dosa. Macam Multi Level Marketing lah hendaknya. Padan muka siapa suruh mengajar benda tak elok.

fred said...

bukan derang tuh jahat,
tapi dak2 msia yg wat depa jdi jahat..
uhukz!!!

Anonymous said...

btol..btol..btol..

sucagwale said...

ade ke cam tu..ish ..ish...ishh...