FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Friday, February 08, 2008

:: JaLan2, wiNteR moDe (iii) ::

:: criter tunggang langgang, matila yg dulu dikendiankan, yang kendian didulukan.. xder TERTIB langsyung!! huahahha ::


Xsah kalo dah namenyer nadzeem nih jalan2 dia xkan berhenti carik kesenian… waaah gittuh kan ayat nyer. Btul weyh! Aku nih antara jutaan peminat seni2 yg xpenah jemu tuk mengexplore sumthing yg abstrak… lelagik la kalo ia berkaitan ngan human life, then di interpretasikan dlm seni lukisan mahupon binaan… sukee sgt kaw!!


Nk cari kesan2 kesenian nih, Syria is one of my fav place… xder tempat lain dah, melainkan Syria(antara Syria ngan Jordan la tapi!). nk tgok kt joden nih, aper la ader sgt… huahaha


Window2 seshopping…

bukan kate jalan2 berchooti la kan, kalo xder elemen yg diertikan sebagai SHOPPING,boley!!! biau xder FULUS*ops!! Tetap nk seshopping nih. kok yer pon kan, sedau2 la diri tuh, jgn la kain baju pon set kamdar, ader hati nk join runway GUCCI... kuikuikui*lariiiiiK**

kt arab nih, mende yg same jew la ko nmpak kan, xder mende lain dah… toleh kanan, toleh kiri kotak kayu tuh jugak laa kekdahnyer. Konsepnyer ialah idea YANG ADOO!!! Either tuk taruk habuk wokok, @ wit syiling(coins)… ader setengah tuh. tuk letak K*ND*M*sapa la tuh kan. :-p


satu perkara yg besh tang shopping kt Syria nih(dicomparekan lagik ngan joden)is kualiti tuh… mean berfatutan la ngan gheger item tuh. alah membeli menang memakai. Nih x, menang beli menang memakai, boleeey!!.

Penah sekali tuh, nk sgt beli kan… (maklumlaah orang2 kite nih)… dok jalan2 xkua or labor duit ringgit tuh mmh xsah…

In da same time, dia xmoh kalah sebenarnyer nih… tgok kite beli, dia pon terhegeh2 la gak nih.. tunjuk tuh amik nih… then tny kt kite.

“…eh lawa tak mende nih…?”

“…kalo aku pakai nih sesuai x…?”

“… cantik la mende alah nih… beli nih mesti besh kan…”

Eh kaw!! Org nk kaw pon terHOMPAP2 la nk gakz. carik la mende lain… camla nih kt joden yg serba serbi spesen… byk lagik souvenir yg ade. Carik la lain. Kita amik frames. Kite pon frames gakz… kite key chain dia key chain gakz nih… yg penting!!! atas nama xmoh kalah nih… dia TETAP beli lebey or byk dri aku.. tapi corak patern design TETAP nk sama ngan aku…*BORIA la konsepnyer**

Xder mende pon kalo nk argue such of dis matter kan. juz kekadang tuh, tepikir gakz,

“…btul kew dia nih kan, sumer mende lah nk ikut aku… kang aku wat ‘sumthin’ or beli ‘sesuatu’ kang… nk kew dia ikut…?”

Aper2 pon, I’ll.. tgok dia nk amik x aper yg aku amik or capai. Tgok kaw nih set2 RINA or wut.. huahahaha

Ikan keli…

siyes to say. Impress sgt when aku tgok ader sekelompok manusia(arab laaaa).. Mengerumuni sbuah lori comey… hehehe. Lori pon ley comey kan.. aper laaaa~


Dlm lori tuh, fenuh ngan ikanKELI… gabak2 masalah nih nyer.. cam ikan keli kt ipoh da aku tgok. makan BABI ker ikan tuh kan. huahaah. Arab nih ader BABI ker?? Ker ikan makan syawarma @ kebab?? (^_^)

Puas hati weyh tgok ikan keli tuh… aku nih juz cakap jew pon, sebenarnyer aku xmakan ikan keli tuh. tgok bodi la kan(bodi ikan la mangkuk!!) lendir2 semacam jew. Then ikan tuh kalo kaw da pakuk dia pong, tetap la ngan liuk lentuk nyer… haiyoooh!! Very daa.. erotic sgt kan. *ops!!!

Kesimpulan nyer, syiria ader ikan keli… fresh n segar bugar. Joden aper ader??!! Wat abis BOGHEH yo…

Hotel 1st clazz…


as u seen dlm previos entry. Hotel kitorg mmg ala2 5.5 stars gittuh kan. owh, 5.5 kew??! Huahah. Xkesah la kan, yg penting orang tuh makan hati ngan hotel kamirang… tuh la kaw, suke sgt nk nginap kat tempat ala2 sarang pel*c*ran. Aku pon xfaham. Xder taste kew dia nih kan. ker set2 TANGKAPMUAT jew. Asal jadik, boley laa kan... *matila aku**


-check out, meneruskan perjalanan & pengembaraan-

-kaki lima hotel...dah cam LA MARINA dah hah!!-

-sejurus check in hotel, trus kua cari makan... kul 330 pagi-

-pencuci molut-

No comments: