FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Saturday, January 26, 2008

:: AJL 22 ::

Hny beberapa jam jer lagik akan berlangsyung nyer AJL22. Keajaiban muzik katenyeh(tema nyer)

Juz wanna post a very2 simple entry bout it, sbb xder byk sgt info bout lagu2 yg masuk. Xsempat nk study lagu2 n arrangement dat songs… but every lyrics n song have their own strength.

Tuk kali nih, aku meramalkan lagu DESTINASI CINTA bakal menggondol trofi kategori poprock. Bukan kate aku minat DATIN seri dat y aku amik lagu nih. tapi kerna susunan muzik yang baik serta lirik yg senang tuk difahami.

Dari segi elemen n soul poprock plak, FARHANA adalah lagu nyer. Tapi 4 lagik lagu yg lain tetap ader magic & aura masing2(walaupon aura nih sering dikaitkan ngan MAWI)aku tetap xcaya sumer itu. Auta jer lebey, boley!!!

Balada. Aku memilih gandingan. Sape lagi kalo bukan JAC ft LAH V.E. segala asam garam perisa irama balada terkandung dlm lagu CERITERA CINTA. Melodi yg merdu, paduan vocal yang menarik & balance. Mmg besh lagu nih!! aku suke..

Penangan & cabaran izinkan ku pergi & harapan, bukanlah calang lagu buat CERITERA CINTA

Irama Malaysia.. aku xtau nk pilih n ramal mana satu, sbb nyer sumer ala2 besh n menarik. Xtau dah nk kate aper. Tapi dlm nk xnak, kena gak wat pilihan ramalan, aku meneka lagu KASIHNYA BALQIS tuk memegang trofi kategori irama & etnik kreatif…

Kesimpulan nyer. Aku memilih. Destinasi cinta, Ceritera cinta & Kasihnya balqis. Vocal aku pilih Datin Seri Siti Nurhaliza. Persembahan terbaik. SAMUDERA(walaupun xtgok. Tapi cam dpt tau jew.)hehehehe

No comments: