FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Monday, December 31, 2007

:: sOrOtan 2007 (iii) ::

JULAI 2007

Bermulalah jalanan rahsia selama 5 bulan aku rancang, hehehe. Sowie buat sesape yg terase hati ngan mende tuh. mende per nadzeem??! Nk taw?? Huhuu. Aku balik msia laaa, 1 july flight. Etihad airways.


Da lame dah aku plan mende nih. balik xmoh gtau sesape. Even my ma & whole family pon xtaw aku nk balik & balik. Sehari sebelum(30 june) aku gtau taufeq (besday boi yg bawah tuh) ngan halim. Tym tuh kt popai(fastfood restaurant). Tuh pown sbb ader hajat, kalo x. derang pown xtau.. xbek kan aku??! da hajat n masalah baru carik kawan. Huahahah


Nk xnak kenala revealkan rahsia aku selama berbulan2 tuh. nnt takut ade pemakanan hatian lak. trus putus kawan … boley!!! Sedangkan pasal gula segantang vs gula sesudu ponw ley jdi osmate bersentap-sentapan. Aper tah lagik mende2 camnih. Bukan setakat gula jew dek non oi!!! Senduk pon ley jadi sbb putus kawan. Aper kesssss!! <-kosser tul…~


Tuk makluman, osmate aku(MANDO), adalah org 1st yg taw pasal aku nk balik nih. 3-4 hari b4. Tapi BABY EJAM aku xgtau. Surprise tuk dia(konon2 nyer). Dia pon tau malam 30 tuh(org terakhir tau)sbb tym tuh aku bgi dia duit sewa umah tuk disettlekan. Hehehehe


Sorang lagik dlm ramai2 yg aku gtau is, my kawanLAMA… tym tuh igt lagik dia tgh study sambel baring2 atas tilam(adap computer dia). Aku direct jer ngan dia.

”… aku nk cakap nih, tapi ko jgn marah lak erk…”

“…aku nk balik esok, balik msia…”

--(blurrr) “… btul kew ko nih??...”

“…yer la, btul laaa. Nih nk mintk map kalo der silap salah kt ko selama nih, ta8 care n gudluck erk…”

(blurr agik)”…owh ok, ko mmg!!! Suke buat mende2 cam nih. kim salam kt family erk kim salam kt umi skali(kalo ko jmp dia)…”

“…tarahal.. ensyaallah…”

“…k la, nk balik dulu nih, xpack barang pown lagik… selamat~…”


**acara sms**

Ngan org nk anta(ke airport) aku, aku cakap xyah. Aku nk balik sorang, dia nk gakz anta aku ker airport. Aku ckap xyah. Dia nk gakz.*motip degil!!!* pose nyanyi men tarik tali-elyana-. Aku pown bkeras gak nih. said, "...xper laa, xyah susah2. Ko ader klaz esok, aku mmg xmoh ggu mase klaz ko..." Dia degil gakz nih!! nk ku picit2 jer wase nyer…


Atlast, kerna aku nih fragile(pas kena ayat maut dia la nih!!!) ok la, aku izinkan la dia anta aku. thanx friend!!! Really appreciate it. Xtau nk cakap camne lagik. U mmg kawan yg xpenah tgok aper yg kawan tuh ada.aper2 pown, ko tetap layaan ja. Tanpa sebarang diskriminasi… U mmg kawan yg baik. N segala2 nyer. Thanx…

OGOS 2007

Aku berada di Malaysia. N berjalan jalanan sakan kemana kemari ngan gumbiranya… xtau, betapa epi nyer aku nih. setiap detik n saat di lalui ngan penuh keceriaan n happy. Ader kawan2, ader teman, n ader segala nya. Msia tetap dihati.


Ku abiskan mase ngan teman2 jew. Hangout serata tempat, siang malam pagi senja.. dri shah alam ker klang, dri klang ker TELAWI dri telawi ke DAMANSARA n segala tempat. Besh xpancing nih.


Tuh baru sekitar KL. Aku xlepaskan peluang tuk keluar dri lingkungan KL. Aku abiz kan mase ker PERLIS, langkawi, MELAKA, P,Dickson, n byk lagik… nih adela sebahagian pic2 yg sempat aku snap.


4 aug, hari pemergian WAN aku wat selamanyer kerahmatullah. Semoga roh beliau di tempatkan bersama-sama org2 yg beriman n solehin.ameen, alfatihah~


2 weeks after, my ma lak berangkat ker tanah suci tuk mengerjakan ibadat umrah. 10 hari la kamirang merasa idop tanpa mama, n dok ngan baba, hehehe. Tapi life still as ussuall, xder aper2 pown yg ralat. Sbb kitorg adeik beradik mmg masing2 ley idop independent. Xkesah pon, campak la mane2, tetap ley idop, huahahahaha


SEPT 2007

Bulan pose da masuk, aktiviti pown agakz terbatas, sbb xley nk chillout siang2 sgt.(xleh makan minum) yg len ok ja, abis duit kan shopping jaa. Aku sebenarnyer xsuke kt sept nih, sbb da kena ready tuk balik ker Jordan. Waaargh, boring nyer…


Malam2 disusun atur ngan baik skali, agar xder pertindanan terawih ngan aktiviti hangout. Pas kul 11malam, baru la kua reramai(2 keta)kekadang lebey, lepak kampong baru or da curve. Agakz nk besh ckit. Sumwhere yg ader steak,(steak house) merasalah semggu makan 3-4 kali steak. Abis kat stu 200hengget jew. Haahahaha<- bukan selalu pon. kuikuikui

Bersambung…

1 comment:

Anonymous said...

erm... rajin betul ko tulis pepanjang...

selamat tahun baru!!!