FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Sunday, December 02, 2007

:: DUCKiEY ::

..salam sumer..

Furhhh! Fenat banget semalam. Sampei xsempat nk hupdate entry. Kua pagi(pagi kew??) pas zohor jew pon… kt cni kul 1130 da zohor. Bukan ler cam seremban, kajang n sarikei erk. ini adalah irbid. Zohor kul 1130 pagi!! Faham?? ::peace::


So nk cakap camner skrg nih? nk ikut msia or nk ikut waktu TEMFATAN?? Kalo msia zohor tuh after 12 kan(da kire noon/tengahari) mencacak2 matahari tym tuh. tul x? kat cni zhor b4 12. Kite kire camner? Pagi or fetang kalo cam tuh?? selamat berfikir la erk… kui kui kui.


--yeah my fwidzo da ader teman...dia skrg da kawan ngan DUCK..sekadar gambar hiasan--
gambar DUCKiEY yg sebenar akan dipublish kendian *_6

Kua pagi? G aner? G beli barang rumah lew… g aner agik. Xder nyer aku nk men kua2 gituh jer. Kosser aku!! Bek dok dlm bilik. mengIMARAHkan bilik. Boleeey!! Itu pon kalo iyer kan nadzeem kan…**matila tny balik diri sendri**


--kawan fwidzo agik satu. tapi nih namenyer starrie.sekadar gambar hiasan--
pix STARRIE yg sebenar akan dipublish kendian (",)

Kesahnyer da lame da xgi balad(pekan) kt irbid nih ha, nk la jugak jejalan kan. sampei cuci wallet. Da byk sgt duit tuh. kalo xdicurah or ditaburkan kt balad tuh. aper la sgt kan... sekali skala nk gak mencuci2 nih. wallet la tapi.. bukan cuciMATA yer hadik2 sekelian. Aku nih xder la gers2 sgt as siFAZ n JOY tuh. miehahahaha**lariiiik** asal kua seshoping jer. Mau cuciMATA. Xker ko pengsan!!


G balad pas siap sumer(mandi.dressup.balaz sms.reply komen)...g balad xbawak hp pon. malaz!!! Kang kite dok semangat mencurah2 belek itu belek ini. Xpasal sms ler, mms ler yg masuk. Xmo aku layan ittew sumer. Biau ler kate kite nih focus ngan acara ‘belek’ membelek Tanpa di ganggu oley mana2 anasir yg JELEZ ngan kite nih. huhuhuh.


Yg paling sakiet skali is kalo ader calling. Heeee!! Ngacao jee sundel! Haku nk membelah belian nih(ader ker kate ganda nih???) ko lak memotong STIM. Hanjz sgt kan.*ops!! Call Nih tny kt aner. Wat per? Aiyoooo. Tuh jer ker? Sms/mms(tuh pon aku xsemestinyer layan.kuikuikui) xboley ker?? Len la kalo tny mane kubur terdekat ker, kedai keranda ker. Ley la gakz(urgent, dsamping mpercefatkan urusan katenyeh… sunnah weyh!!). nih soklan2 common cam gituh. Ptuuuuuihh laaaa ko nih. ter emo la plak. Sowieee. Gituh kaaan!!


Entry kali nih main idea nyer is TAG by TiC. Siap kamoo TiC. Nnt ku tag kamoo kembali ngan taggie yg hangat dri biase. Biau hang dok terkial2 nk repost balik ^_^


Dia nk 7 mende/perkara pelik tentang diri anda. Aiyoooo. Xmencabar langsyung title tag nyer. Final xm nyer soklan pon ley up ckit.**matila bongkak** huehahaha.


Nk 7 perkara pelik bout me erk?? maka inilah dia yg felik2 bout who called nadzeemydeal(nadzeem + aidil)

1. Xsuke sesape yg lahir ogos - Statement nih suatu ketika dulu telah mjadi pertikaian byk pihak(kwan2 aku lew!!). nk tau naper?? Sbb nyer dlm 10 org yg lahir bulan 8. 7 dripadanyer sumer nyer mengecewakan!! Dlm pelbagai aspek n bidang(ayat xley blah!!!) lelebey agik in relationship. Most of them, yg 7 tuh. xder kenal langsyung erti penghargaan, kesetiaan, kejujuran n keikhlasan.

Xkesah la kalo korunk nk kate mende tuh subjektif or abstract ker aper ker. Point aku is, derang sumer(7 ekor tuh) xder mende yg aku sebutkan as above…

tapi skrg nih, mende tuh(yg xsuke2 nih) yg kian pudar. Sbb aku masih agik tahu n sedar, setiap aper yg kite jumpa. Kenal or tahu itu. Xsemestinyer elok n baik tuk kite. N x jugak men yg kite ader ituh xbaik tuh kite… so, aku skrg ni, cube membuka ruang tuk yg Augustian nih masuk dlm ‘persekitaran’ aku.

2. Merindui kissing dari seseorg – nih nk menjawab kata2 makcikSGBULOH kt TB sebelah nih. aiyooo makcik!! Dia cam gini makcik oi, saye nih mmg dahagakan kaseh sayang(melalui kucupan. dahaga melalui kucupan SAHAJA!!!).

Rase n perasaan sesame manusia tuh, terjalin apabila ada satu mende yg kita namakan as SENTUHAN. Xkesah la mane pon sentuhan itu. Tapi ia tetap akan da dpt(haseil dari sentuhan) satu perkara yg dinamakan as REFLECTION. Xder sentuhan(ade beberapa jenis sentuhan) maka xder la reflection(2 jenis reflection) itu.

Secara jujurnyer. Saye selama nih ‘ditaja’ dengan kucupan2 tuk menunjukan yg saya nih hadir dlm diri org2 yg berkenaan. Sbb dia sayang saya, maka dia beri kucupan ittew pada saya. Saya sayang dia, maka saya membenarkan kucupan dia ‘singgah’ kt saya. Fullstop!!!

3. X berapa selesa ngan aper yg aku blaja sekarang nih – ntah laa, xtau da nk cakap camner. Aku nk jadik lain. Tapi nape aku amik ‘mende’ nih. then dok ngan org2 yg ‘gituh2’ lak tuh. hishhhh. Depress nyer camnih… nk ku lari, tapi masih ader yg x mengizini.

Huaaaaaaaaaaaaahh!! Nak nannes. Pas nih, mmg btol ‘tobat’ nasuha da!! Aku bukan la org yg sesuai tuk sumer2 nih… sekian~

4. Kalo makan xreti nk lambat – let say kalo aku makan lambat. Aku tetap abis dulu. Da dari kecik dulu mmg jenis makan laju. Tapi xder la sampei tercekik or terSODAK kan. n tak jugak gelojoh or terburu2… tetap makan cam set2 yg sopan santun makan gakz. masih agik dikire laju. agak nyer, aku makan ngan siputKHINZIR kowt. Tuh yg dia rase aku makan laju tuh. makan pon terhegeh2. Miehahaha

5. Tidow 4jam sehari semalam – da xboley da nk tidow lebey dri ittew. Xtau naper. Aku kesal ngan si ERISZ , AYEM, EiMAN n yg len. Coz depa kate aku alien…sbb tidoq xcukup. Yg hang suma dok m’BABIBUTA 10 jam tuh pasai pa?? hangpa suma mmg cam SYI*L kan!! sampei hati na kata aku alien… pas nih, xmo da layan hanpa suma. :: SOB3 ::

6. Mahu tapi malu hahaha. Kantoi~~ xder laa, nih kalo my misTa ASTER bace nih mesti dia piker len. Tul x my cayunk?? Hehee.

Nih xder kena mengena ngan awak erk(mista ASTER) it’s all bout me. Ur theme MAHU TAPI MAHU tuh, tuk ORANG/SESEORANG. Tapi yg owang nyer nih is MENDE, nope ORANG. Aku nih susah la nk cakap(luahkan) mende yg aku nak. Juz simpan laa dalam hati. Nk sambung ayat nih pon da xtau da camner. Kuikuikui. Faham2 jer la erk.

7. Aku xmo kawin - mende paling besar pelik nyer dalam diri aku(kawan2 aku cakap). “…Kenapa pelik sangat ko nih?? xmo kawin laak…”

Hellllllow kawan!! Suke aku laa nk kawin ker xmo. Ko ker yg sara idop aku?? hahahah.

Ha’ah, aku xmo kawen. So wut!! Aku bukan la gersang cam ko tuh. dok patjam dlam bilik layan BLUE, men TELO segala. Average 4-5/7 men telo kan??*ops!! Pecah rahsia. Lantak ko kantoi kat cni. Sape suh cbuk nk komen2 hal peribadi aku. kan da aku bocoq rahsia hang!! :: PADAN ::

ok fine kalo kate kawin jer kite kaitkan ngan SEX(mentality org kebanyakan). Skrg nih aku nk twist. Aku cakap...

"... asal kawen jer bahagia la?? rezeki melimpah laa?? Cam tuh???..."

aiyooo kawan... Byk agik cara tuk capai kebahagiaan, byk lagik jalan tuh peroleh rezeki TUHAN. Aku pon xde minat ngan hubungan2 sex nih, xder ghairah pon. so, nope futher commet on dat.
************************************************************

pas nih nk tag org2 dibawah innew. merasa la kalian...post entry bout 7 mende yg pelik bout u all... mereka2 yg terbabit adalah:-

ramai agik nih nk tag nih... ley kew erk nk tag ramai2..? kuikuikui
sekian...wallahua3lam...

7 comments:

madt said said...

owh aku da buat entry ni dulu.. u r late~

http://thejordanpost.blogspot.com/2007/07/kirana-sahara.html

fred said...

nannes!!!

fahrulazmi said...

haiyoo... aku pun kna tag gak ker?? nnt laa aku post... skang tgh ada kursus keusahawanan. bosan!!!

fred said...

a'ah sawak..
tuh lambang nyer ko tuh aku sayang,,,
hahahahha

hOtMaMa said...

haiyoooo..sangat felik lamu ols! sesuwatu..sngt!hiks..

fred said...

alaa..
xpe pon..
kite mmg felik pong mamaPANAZ....
kuikuikui

Unknown said...

Nabi tak mengaku umat org-org yg tak kawen. awak ni biul la, awak je yg fkr bile sebut kawin je org fkr sex. kalau awak berkawan dgn org-org yg syg Allah SWT, lain pndgn diorg. kawin itu byk hikmahnye. carilah sendiri. tak susah. tp tgk, kwn awk jenis yg main telor..mmg la otak awak yg biul tu sempit. kawin je fkr sex. bengap.

org knal kite dr jwnis kwn yg kite pilih. kwn awak main telor, awak pulak tak nk Nabi akui umat.

seddih sey hidup awak..mcm nk nannes sy tgk..

hehe, nannes? mcm SYIAL.

haha!