FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Thursday, November 22, 2007

Salam sumer.

Macam2 la musim sejuk nih-macam2 yg berlaku-. Gigil. Cepat lapa. Sedap tidow. Semua tuh sinonim ngan winter. Yg rajin g mesjid pon terjangkit gakz ngan virus M. lantaran aper? Kerna sejuk+ujan+besah(becak+ basah). Tuh ader jer pat jam kt depan pc tuh. *ops!! Sapa xtau. Miehahaha


Xg dgr ceramah agama ker? Xkan sejuk gak kowt. Kan elok panas2 halwa telinga ngan ceramah2 nih. ley jdi da3i tuk para2 munda3ie nnt. Kikiki.**matila selingan ringkas**. Ni da xde keja la da nih. nk men seling2 lak. gilo ker??!**carut diri sendiri boley??!!!**


Eh xder laa. Kite da abis klaz laa. Tdik baru jer abis klaz. Huuurey! Pas nih boley meronggeng. Bukn menonggeng erk**matila kaw FAZ**. Tuk 2 ari jer laaa. Jumaat n sabt. Hahaha. Sape kate ley meronggeng weh!!! Nex week da start 2nd xm. 27th nov 2007. Str8 till 6th dec 2007. Gila byk agik helai helaian yg maseh belum diselak seadanyer. Bukak pon blum..matilaaaaaaaaaaaa.


Less than 5 days. Tuk recover subj2 after 1st xm arituh. Eeeiy!! Camner nih ?? toooloong. Miehahaha. Padan muke hang nadzeem!!! Dok sbuk sgt ngan mende len kan. kan da xley(susah) nk recover blik. Harap2 xder retest la erk.**JOY sila jawab nih…pitam**.


Tuh ckit sbyk bout xm2 nih. ala2 diriku ini sperti sampan yg terOLENG2 di tebing sungai.(ader sgai ker kt cni nadzeem oi~~Nan ADO!!!) eh silap fakta! Ader laa. JORDANRIVER tuh aper??! Owh. Ader erk… xtau la plak… lariiiik!! Tapi tetap x ley nk berakit2 kt sgai tuh. **kan SOB kan**. hampuuuun na~~


Dok kite sejuk2/tengkujuh nih kan. ader org tuh pindah umaaaah. Dpt umh baru katenye. Siap g ikea window2 agik. Waaah, very da kan!! xcaye occay kalo kate dok ‘tgok2 wndow’ jer… dgr citer dlm wallet bergantang note2 bernilai. Dari beli barang yg ala2 xperlu tuh kan. bek tabaruk kt kite yg blaja di bumi anbia ini**pengsan** hueahahaha


Igt kt sane jer ader pindah2 umah. Kt cni pon ader taw. Tpi xder la sampei ‘window2’ kt IKEA kan. juz recycle2 jer. Mengamalkan konsep zuhud.. jimat.. n kemut *lariiiiiiiiiiiiiiiiiik**. Yerlaa, kang kalo byk sgt peralatan/perkakas yg dibeli.... kena bayar zakt plak kan. zakat harta bende. Boley!! sbb da gune konsep zuhud+jimat n kemut itu. Maka jadila pengecualian**matilaaa fatwa** tuh siap ader larik ker US tuh kan… *ops!! Hampun kak hampun** tlepas cakap lak. miehahaha



"...i nak complete as displayed tuh erk..." kate seorg wanita pada promoter...**pekuop molut**

Alkesahnyer pindah2 nih cam nih. ader member ni nk pindah. Igt akak jer ley pindah tym2 tengkujuh msia tuh. kt sini pon laaa! Huehahaha.. Tema perpindahan is URBANWINTER.. boley!!!*matilaa aku**. Derang2 nih mane x urban. Kputusan pindah very da singkat. Tau2 da nk angkat barang jer. Waaa, xbayau sewa ker??*ops!! Tang hujan2 lak tuh. trus ala2 drama DARI MANA KAU DATANG**directed by nadzeem** huahahaha

--well, camner x mengejut pindahnyer...tgok laaa we ols nyer teratak. dahla usang, sepi lak tuh. xnmpk ker suram nyer ittew?**motip!!**--

Xder laaa. Tuh just gurau2 musim sejuk. Boley!! Derang pindah sbb ader prob kt part paip )kumbahan( motip bracket ala2 terkangkang??!!!**pitaaaam**. Hatinyer xtahan katenyer**sambel lenggok kak ani** trus wat kputusan tuk kua dri dat haunted house. Yerlaaa. Mane x nyer. Umh tuh da la ahli2 nyer set maleykat. Da dbanjiri ngan ayaq najis mutawasitoh. Camne nk beribadat? Camner nk qiam segala. Tul x? kan CIKMUN kan.. kiter cakap benar kan CIKMUN kan :: peace ::

--"...abis u olsss, baju2 we ols... da la sumer nyer dri jenama2 terkemuka dunia..."rintihan yg sayu kedengaran--

Daaa nk merafak sembah kehadrat yang MAHA PENCIPTA terbatas. Xbesh la kalo cam gituh kan. heheh. Kite nih menyampaikan jer keluhan empunya diri. Kan elok mende baik2 nih kalo di share2 kan. besau pahala nyer. Xgituh stat2 sazah2-mohon petunjuk-??? kuikui kui. Enuff pasal furu3 citer pindah tu!!!. Skrg nih nk ciiter pasal main point lak… ^_^



--c... camne xsedey u ols...tmpt selalu we ols beribadat... qiam sumer. da dilanda malapetaka. mungkin inilah dia kafarah dosa yg telah weols laku kan kot--*kilat berdentum**

--aper2 pon, tetap terbuku dihati sanubari we ols tuk mencari tempt kehidupan yg beh baik pas nih.bru la boley berqiam qiaman.. moga diperkenankan tuhan yg maha mendengar...quluu amiin--**cam aku lak yg pindah umah!!!**

Kalo da namenyer pindah. Kena angkat barang. Bukan shopping carik barang**Kan AKAK kan. maaf kan sayer~** ape2 pong.., aper saye kesah!! Saye xkesah. Sbb duit akak. Hahahah. Angkat barang dri umh lama ker umah perpindhan semntara, adalah dalam 200 meter. Seb baik bukan KHEMAH PENEMPATAN SEMENTARA**ca alip ba wau ta**


--kami menyediakan pakej pnempatan sementara tuk mane2 pihak yg memerlukan... amalan jariah ialah amalan kami turun temurun--

--agak kalo xsuke or gemar ngan pakej kami diatas, boley la anda mengambil ii sebagai ganti--*ops!!

So, bgi yg set2 olahragawan n sport2 person tuh**sport kew!!!* no wonder laa kan. kiri kanan. Atas bawah, abis sumer dijinjingkepit nyer barang2 yg 20kg n above*motip!!*… semangat tolong kawan kekdahnyer. Muhibbah n tolak ansur sgt!! Yeaah! Aku suker… suke muhibbah antara ‘derang’ laa. Bukan antara aku. kan men mesra agik kan..*Ops!! Yerlaaa, nih la kesempatannyer. Yer dak!!! **sambel jegil2 mate** bak kate org tuhak2 berkaki tiga “…air dicincang xkan putus, melainkan ko tutup pili air tuh!!...“


Tapi… xketinggalan gak aku taw. Baper byk heavyweight yg aku balun**motip heavyweight**. Kecik2 jgn dsangka xbermaya. Walaupun aku kerdil dimata. Tenaga ku ibarat mereka yg gagah perkasa :: guling2 :: xley blah punya pujangga… bukan stakat balun jer. Aku men lempar2 jer… tuh yg tersusun rapi kt dlm bilik tuh. miehahaha.


Semangat2 angkat barang. Tup2. Aku da start da terbatuk2. Pening ngan mual nk muntah. Tuk pengetahuan. Tym angkat2 tuh. hujan rahmat(dri langit TUHAN bukn ujan yg dtg.dibuat oley cikRAHMAT erk. sile btul kan aqidah anda :: wink ::) mengiringi muhibbah n tolak ansurnyer usaha kami dlm membantu kawan. Boley!!!


Da xtahan ngan batuk2 tuh. aku stop la dri angkat2 tuh. ekceli tym tuh da almost done. So xder aper2 sgt keberatan tuk mengundur diri. Then aku pon balik la umah. Nih tgh pening2 gak nih. sampei jer umah. Trus muntah. Aiyooooooooooo. Aper nih??! xkan sampei muntah2 kot**berbicaraku sendirian**


Xabis ngan tuh jer. Badan ngan muke aku abis naik BINTAT2… da cam alien da aku tgok. Bapak r truk banget keadaan aku tym tuh… terkena tulah si JIEWAN ker??*OPS! Arituh dia warning nk santau aku. hahaha. Padan muke ko JIEWAN. Aku kebal santau laa. ALLAH MA3ie. Hehehe


Gatal weh satu badan. Trus aku panic. Da la malam nyer nnt, nk chat. Da xley nk pakai webcam. Xkan la nk berCAM2 ngan muke alien. Tiiiidak!! **Matila x realistic** tapi satu jer nk take note kt cnie... atleast xder la sampei tiap2 hari tok chermin membelek2 kesan parut di dahi kan.*OpS!!

--wahai chermin yg x pernah menipu lagik puaka... aku tau ko akan kate aku xchanteq. tapi siapakah yg worse than me?? plzzz la gtau..--**pengsang 7 hari**

--[cermin puaka]"...motip kaw nk tau sape lagik truk?? kaw ler paling truk...!" --::guling2::

ibarat nyer cam kena JELATANG jer. Trus aku amik keputusan tuk mandi. Owwwh tidak! Da tgh ujan. Sejuk lak tuh. mandi agik. Tpi demi ktidaktahanan ngan bisa jelatang nih. aku gagah gakz nk mandi. Seb baik ader heater. Skit sebanyak mbantu aku. :-p tym tuh kalo xsilap, cuaca luar around 8-10darjah celcius. Air paip, apetah agik. Mau nyer 5-9celcius.**matila kesejukan aku**

aper2 pon tetap memasrahkan diringan keadaan itu sektika. Yg penting +ve thinking. Nih bru ckit jerkan. Xder sampei berparut2 segala. Well. I would lyk to say thanx god. Kerna ini bukan laa truk sgt pon. hehehe. Pas mandi yg agak lama dlm bathroom tuh. bintat2 gatal2 da mula ilang. Syukur…. Yerlaaa, abis aku rendam tangan kaki badan dlm air panas. Puas hati aku!!! biar lusuh dat kind of jelatang dari badan aku. kua kua kua~~

everything get fine pas 2 jam dri tuh… terukir senyuman pada diriku… yeaay!! Ley chat wif webCAM. Setiap ujian or cabaran nih pasti ader ‘petunjuk’ tuk mendorong kearah satu jalan yg terbaik. Tul x? redha n sabar itula kunci nyer. Pabila tamat ujian, maka syukur ngan redha plak yg dituntut. Sekian::tersesi tazkirah laak::

No comments: