FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Saturday, November 24, 2007

:: kanDAng leMbu TaLi KamBing ::

..Salam sumer..

Criter ini adalah untuk kawan aku yg nun berada dmsia tuh. dia tetiber lak cam amik berat pasal aku. pelik2. Selama nih xder pon. ntah ape wahyu yg dia dpt ntah. Nk amik2 berat pasal aku lak. bgi aku kan, nih mesti da kena ‘bayar’ nih. kalo x, xder nyer dia terhegeh2 nk tau wut’s going on in my entire(a.k.a part of) life :-P

Hemo hemo hemo… kan men agik kan ko. Sbuk plak pasal aku. biler lak nih amik berat pasal aku nih? bukan ker sidia tuh ker fatut ko amikBERATkan. Ader plak aku yg diconcernkan nyer. Xfatut2~…

Tuk pengetahuan ko… aku xder aper2 hubungan ngan sesape pon. tuh yg aku da xpakai tuh. lambang biarlah tiada sebarang unsur dirinyer diberada disisi aku. once i say no. is no. xder nk setengah YER setengah NO. lets make it totally. Boley!!

Xder aper pon sbenarnyer yg berlaku. Aku jer yg malaz nk truskan aper2 yg dinamakan hubungan ini. Selama nih pon kitorg sekadar b’kawan biasa. Xlebey dri itu. Xder pon kebenaran pasal tunang2 tuh. itu sumer PELEWSU belaka. Ntah mane ntah derang dpt citer. Ngarut jer. bLum masenyer agik nk pikier sampei risik tunang segala nih.FAHAM!!!.

Tapi kan. aku tau yg sidia(kawan aku) nih bukan la jenis yg suke amik tahu pasal org pon, melainkan ader mende yg btul2 ‘berat... da dia dengar. Baru la dia ala2 berminat nk take port(cam syi*L pon ader gakz!!!*ops~) xder laa, gurau jer erk… tuh la sape suh nk cbuk pasal hal aku. kuikuikuikui.

Dia camnih la citer dia. Mmg kitorg berkawan(ngan POMPUAN tuh ler) memandangkan dia(dat GURL)da ader teman yg istimewa. Dgr citer da nk tunang pon(nih baru btul nyer tunang!!!) xmen la yg olok2 nyer. So aku ngan rela hati nyer ambil keputusan tuk tak meneruskan aper2 hubungan ngan dia.

Bukan bermakne aku cut it OUT camtuh jer. Meanz.... xder la as serius as b4. Kalo dulu ley b’tepuk tampar. Bercuit cubit. Berlaga dentum segala(suatu ketika dulu erk…) very da kan. hehehe. Mende2 tuh pas nih da xder da. Hanya ia jadi kenangan semata. Xder pon nk kate kenangan terindah. kenangan beser2 jer. Kenangan terindah aku dah ader yg mengambil tempat. Miehahahaah *_*

Aper yg boley aku buat dri cni ialah, mendoakan sajork kebahagiaan serta kesenangan siMINAH tu. Nk lebey2 dlm emosi wat per kan. rezeki n jodoh masing2. Dia pon dah gtau aku awal2 agik. So xder sebarang perasaan tuk menyesali or kecewa or sedey kt hati aku nih. aku hanyalah seorang insan yg tiada perasaan(bak kate org itu). I don’t have any feeling, coz I never think wut r other feels. Boleeeey!!!

Jika ditanya mane perasaan aku?? maka jawapan nyer ia sudeh lama lenyap. Sejak aku duk kt kg melayu subang lagik**motip reveal zaman2 silam!!!**. Xper la, let me citer ckit2 aper yg boley diceritakan. Hehehe(ayat poyo siuttt!!)

Dulu aku nih di asuh oley nenek aku yg dua org itu. Love thems soo much(one of them da pulang keRAHMATULLAH 4th August lepas) so ader sorang lagik da great grand ma(my ma side). Yg belah dad lak, still ader nenek gak. Grandpa jua telah pulang ker RAHMATULLAH april 2005(kalo xsilap). Yg penting b4 aku fly ke mari dlm thun yg sama jua.**matilaa details aku bgi** wuteva!!

Citer yg kat subang tuh, aku asyik kena marah jer. Ngan org KAMPUNG ler. Ngan saper agik. My late grand ma nk marah??! Aiyooo… bertuah! Everyday asyik kena sound jer. Sampei da naik lali n kematu da telinga aku nih. persetankan ajer kate2 org kampong tuh. maklumlaaa, org2 tua kan. xley marah ank2 depa yg besar. Kite yg umo 5-7 thun nih, jadila mangse nyer. Bab* sgt!!

Kejap2 ader org tuh datang, kejap2 ader org nih dtg. Menghantar laporan kekdahnyer kt nenek aku. kate aku nih wat itu la, wat ini laaa. Sbuk jer nk memporakperandakan kebahagiaan aku ngan nenek aku ittew. HASAD sgt!! Derang tau tuh yg aku nih mmg rapat ngan nenek aku. n derang pon tau(KOT) yg nenek aku xpenah marah aku. apertah lagik pukui cucu depa sorg nih. hehehehe

aku buat aper yg derang cbuk2 nk anta repot tuh?? Aku nih lepaskan lembu derang la, masuk reban derang la. Bukak tali kambing laa, panjat pokok baru naik bunga laa. Aper laa. Koyak kan jarring laa n s on(kateenyer....hehehehe)… senang citer, segala aktiviti yg berkaitRAPAT ngan kekampungan ini. Yes bedah!!! Aku mmg budak kampong!! I’m proud to be dak kampong. Windu ngan kampong. Aper2 kampong skali pon. lelagik kampongBARU.*ops!!!

Nak dikaitkan citer pasal feel2 tuh. sbb da kena n terima byk sangat criter2 serta laporan org kampung yg pendek akal ittew.. Suke sgt nk wat laporan harian. Aku sampei da xde aper perasaan da pong(nk pikir2 bout it). Ko dtg la kerap camne pon kt umh nenek aku tuk menyampaikan ‘wahyu’. tetap boLAYAN

Aku ngan bangge nyer mendengar. Kalo mula2 dulu. Mmg cuak la kan. kejap2 ader org dtg umh nenek aku. da tiap2 hari kena cam tuh. trus nan ado ape2 feels about it. Dri ctu la, aku blajar, kenapa nk down dek kerna kate2 puaka org yg dengki ngan kebahagiaan kite. Iduop ngan cara n aper yg kite feel sudeh. Xyah nk amikPORT madah2 yg kunun2nyer ‘pujangga’ ittew.

Eh dey!! Aku nih nk citer aper sebenarnyer?? Bukan citer bout hubungan ker? Aper lak masuk citer kg melayuSUBANG lak nih??**kompius** xkesah laa, blog aku. lantak aku ler nk citer aper pong kan. hehehe.

Back to da main point. Aku doakan agar siMINAH tuh bahagia. Aku hargai dirinyer yg selama nih sudi jadi teman menemani aku. walaupun dia tau yg aku camner. Thanx 4 ur supports gurl. Really appreciate it. Kim salam kt ur husband(to-be) ittew.

Da~

No comments: