FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Sunday, May 20, 2007

:: MeNcaRi KeTenAngaN ::


Jangan Ada Benci
Andainya ada di antara kita nanti
Berubah hala serta janji
Jangan ada benci
Suka dan duka dilalui
Jadikan kenangan di sudut hati

Andainya cita-cita tidak kesampaian
Ikatan murni terputus di pertengahan
Jangan dikesalkan
Jangan lantaran kegagalan
Kita saling berdendam saling bermusuhan

Ungkit-mengungkiti
Sakit-menyakiti
Memusnahkan diri

Kita harus tabah dan bersedia
Cekal hadapi kemungkinan yang tiba
Kadangkala yang berlaku
Di luar kemahuan kau dan aku


dlm kesibukan dan tiada lapang untuk saling bercerita, memasing adalah ngan hal memasing, tanpa melihat pada yg lain, dan itulah penangan Xm yg sedia ada kini.

tapi xper, aku akur ngan hakikat peperiksaan itu sendiri, kite perlukan ketenangan sejati untuk menumpukan perhatian terhadap pembelajaran yg maner akan mencorak jalan2 kehidupan di hari mendatang..

da lame aku merasakan kesunyian dan bersendiri, xder sesaper yg boleh mengembalikan "kegembiraan" aku suatu ketika dahulu aku kecapi, pasrah. hanya itu yg mampu aku lafazkan. terima kasih buat semua yg selama ini telah menceriakan, menduka, meriah serta melukakan aku.

fitrah manusia, tidak larik dari kealpaan walau seketika, yg tersenyum, akan terus dengan simpulnya, yang ketawa akan trus dgn hilainya, yg berduka akan trus terluka...

selamatkanlah diriku dari "bencana" ini, dan aku redha untuk melihat mereka2 itu gembira, tatkala aku sendiri yg menanggung sengsara.

ucapan terima kasih tidak terhingga buat semua, xtermampu untuk meletakan smua nama disini...

No comments: