FORTITUDE GOLD

FORTITUDE GOLD

Saturday, February 17, 2007

:: 07 FeB 2007 (iii) ::

td kalo da puas melangut kt ats sane, tibe la plak tym tuk turn cari mende2 yg boley tuk isi perut...citer nk cari natang nih pon panjang gakz, but aku try tuk wat summery...

waachaaa!!! tau plak lapar erk. hengat kes snap menyenap nih xabes2...hehehehe(matila sentap). kitorg trun dari qal3ah tuk JJCM. jauh gakz r perjalanan semata cari makanan yg syesyuai ngan selera 4 org nih..

cam xfhm la plak, ader sorg tuh bab makan2 nih mmg cerewet ckit(byk masalah nyer)tu xboley, nih xboley...hehehe. kalo kt cini(irbid)mmg antara yg xmkn kebab. kononnyer..nope komen. biarla dia ngan selera dia kan...tapi kekadang, org len kesian r gakz,coz dia nih sorang, 'kenyang ' sumer org... coz terlampau ikut selera mamat nih...

len kali kalo nk g aner2. jgn la ajak dia erk..biar kan jer dia duk umah..senang ckit nk jalan kan..lagik pon dia nih byk ckit songeh nyer..!! nyirap siut kalo kuar ngan dia. bak kate ader org tuh

"wat saket ati jerk ngan dia nih, baek xyah ajak.sblum pape blaku"

da melencong jauh nih, asal nk citer pasal g carik makan, asal pasal mende len lak nih...kesal sungguh(meminjam kate2)kalo ngan aku beser la kan, da jln tuh mmg xreti nk pelan n tggu org. aku kalo bab2 tggu org nih mmg pantang!!!<-oOoo, ko xpkir yg owg len selalu tggu ko erk...hentak kang baru tau...pikir tggu kiter jer, tggu dia xpiker lak...

sian lak aku tgok ngan buddies yg len... maner xnyer asyik tny aku jer. 'mane kedai makan nyer'. aku dlm ati t'detik

"aik xlarat da ker???! wahahaahhaha" kang kalo aku sorahah kang, terang2 aku kena lempar ngan pengangkut beg paling berat dkalangan mereka. xbalek irbid aku....wahuahuahua(mati)

seb baek la aku still henga agik jalan kt dlm kwasan tuh...aku pon trus r ke kedai makan yg paliiiiiiing dekat spaya soklan yg sama xkan berulang...nk dipendekkan citer. sampai la kt kedai makan tuh.tapi..ader tapi nyer, hehehehhe nk tau aper. nnt last2 pasal journey nih aku bgtau...dlm segmen sebalik tabir(ala2 cam gituh la)
--nih la antare yg di oder by member aku. ayam kot mende nih, coz nmpak ader peha,kepak n seangkatan ngan nyer. so aku panggil ayam jer la--
--nih katenyeh salad(salatoh)masam yaaaa hamat!! cam pundek. da la masam. di tuangnyer bagai nk rak garam. tambah plak ngan perahan lemon..perghhhh!! mmg menyentap lung beb. bibir boley biru wa cakap ama lu...--
--nih kat jami3 saidina zakaria a.s. ader yg cakap nih mesjid umaiyed... but aku bpegang pada kate2 yg mengelarkan jami3 nih jami3 zakaria, coz dlm nih dikatekan(perkataan nih lagik!!!)ader makam nabi ALLAH zakaria a.s. paper pon perkara yg sblum kerasulan nabi MUHAMMAD S.A.W adalah yg majhul.sdikit tazkirah dari saye,sekian.huhuhuh--
--satu sudut di perkarangan jami3 zakaria a.s. ramai org yg kluar masuk, pergi balik--
--pondok/stesen amik wudhuk yg ade kt tgh2 alam perkarangan jami3.yg kecik ckit tuh tempt nk minum air. bg sesape yg dahage. xyah kena bayar erk sedar2 sekelian...dia xcam satu tempt di irbid nih, amik wudhuk pon kena bayar.wat nyer kalo org tuh mmg sengkek, xsemayang la gamak nyer.begitu ni3mat nyer bumi syam yg ader air sendiri nih, xyah nk amek2 dari negara luar kan<-matila kalo ader 'mate2'

No comments: